Skip to content

Proovisõit: Kolmas Sorento enne uue põlvkonna saabumist

Koroonaviiruse maailmaturnee tegi Genfi autonäitusele üks null ning igasugu uute mudelite seas pidi seal esmakordselt elusuuruses nägema ka uut KIA Sorentot. See saab olema suurem, ohutum ning piltide põhjal ka päris luksusliku välimuse ja olemusega. Tagatipuks hakkavad paarimeestena maasturit liigutama 1,6-liitrise turbomootori ning elektriajami tandem.

Müügiletulekuni on aga veel pisut aega, mis pärast viisin praeguse väljamineva Sorento põlvkonna Läänemaale väikese avastusretkele ning tegin mõned järeldused.

Nagu Eesti kliimale aastale 2020 omane on, saatis meid kogu päeva jooksul kehv suusailm ning meie tipptasemel teepuhastus andis valge auto peal eriti tunda. Kaks korda mündipesulasse, aga fotokohtadesse jõudes oli auto ikka räpane. No mis siis ikka.

Suur katuseluuk võimaldab kaasreisijatele safarikogemust.

Meie pisike reis algas Nõva rannapiirkonnast, lookles Rohukülla ning seejärel tulime riburada ümber Matsalu rahvuspargi alla Virtsusse, kus külastasime mahajäetud bensiinijaamu ning vahtisime naljaviluks tuulikuid.

KIA Sorento on Korea firma kõige suurem sõiduk, täites ühtlasi ka kogu mudelivaliku lipulaeva rolli. Oma 4,7 meetrise pikkusega ei täida ta küll päris sellist abihoone rolli, nagu seda tegi mõni aeg tagasi kasutuses olnud GLS, ent on siiski meeletult suur ja sõbralik pereauto. Üldprofiililt ja kliirensilt meenutab ta tegelikult rohkem tõstetud mahtuniversaali, kui mõnd suurt maasturit.

Ka salong sarnaneb suuruselt pisut stuudiokorterile ning eriti naudivad seda just tagapinkides isutavad inimesed. Pearuum ilmselt reketit nina kirtsutama ei pane ning pikema reisi puhul põlvi kokku suruma ei pea. Mis aga enim märkimist tasub, on Sorento võimekus täiesti madalaks klappida ka teine istmerida. Tulemuseks on üüratu 1732 liitrine pakiruum, kuhu võiks täiesti vabalt elutoa sisse kolida. Kolmandasse istmeritta ma täiskasvanutel muidugi minna ei soovitaks.

Disainielementide poolest valitseb Sorentos nn corporate hõng, kus mustades toonides (väga tummised!) plastikud, kroom ning punane värvigamma panevad sind tundma nagu mõnes firma esindussõidukis. Armatuur on kumeravõitu, infosüsteem standardiseeritud teiste Hyundai-KIA grupi autodega ning ehituskvaliteet tugev ja korralik. Isegi tugevam, kui näiteks sama platvormi jagav Santa Fe. Eristuva detailina jäi silma ka nelja kodaraga rool, mida me D-kujuliste kolmekodaraliste massis enam väga ei näe.

Foto: (C) KIA.

Hetkel on ainsaks mootorivalikuks 2,2-liitrine diiselajam, millel hobuseid täpselt kakssada ning väänet 441 njuutonmeetrit. Erinevalt paljudest uutest automaatkastidest, rakendab KIA 8-käiguline üksus jõu maha üsna kiirelt. Pedaalivajutusel puudub tavapärane 1-2 sekundile viivitus, mida ma aeg-ajalt VAG-grupi autode puhul nägema kipun.

Kindlasti pole tegu kihutamisautoga, aga spurt sajani toimub üsna südikalt ning jõudu optimeeritakse üllatavalt pikas pöördevahemikus. Maanteekiirustel on salong meeldivalt vaikne, aga pöördeid üles ajades tuleb leppida teada-tuntud diisli “kle-kle-kle-kle” klõbinaga. Tean inimesi kellele see hääl meeldib, aga isiklikult seda väga ei fänna.

Üheks väheseks probleemiks Sorento juures on nüüd kütusekulu. Ma ei teagi, kas paak on liiga väike, aga 8,2 l/100 km keskmise juures pidin ma Läänemaa tiiru korral naaaaaatuke rohkem tankima kui ma oleks tahtnud. Mõistagi peab mootor vedama üsna suurt massi, aga kontrastina paljude näiteks VAG-grupi rivaalidega on kütusekulu pisut kehvem. Sorento on tuntud ka oma suure haagisvedamise võime poolest.

Positiivse üllatusena tuli aga juhitavus, mis on tänu eesolevale MacPherson-tüüpi lahendusele ning tagumisele mitmikhoobalise vedrustusele väga täpne ning korrigeeritav. Vedrustust on kusjuures modifitseeritud, et auto alla suuremad puksid ning amordid mahutada. Kahetonnise auto kohta suudab Sorento reageerida väga täpselt ning maanteel ümberpööramine ei nõua ARK-ilikku 3-punkti pööret.

Viimase “vana” Sorento hinnad algavad 39 990 eurost ning täisvarustuses hinnad lähevad hetkel üle 50 000 euro. Uue mudeli tulles need mõistagi aga langevad, seega otsides uueväärset ent mahukat ja peresõbralikku masinat, on Sorento kindlasti soovitamist väärt valik.

Plussid: Väga mahukas ning hästivarustatud ja praktiliste lahendustega pereauto.

Miinused: Kütusekulu võiks veidi madalam olla. Eestis on mootorivalik väike.

2019 KIA Sorento
Mootor: 2,2 CDI (147 KW/ 441 NM)
Käigukast: 8-käiguline automaat
Veoskeem: On-demand tüüpi nelikvedu
Tühimass: 2113 kg

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

four − 1 =