Skip to content

Forester e-boxer vs Poola: Kas ideaalne reisiauto?

 Autoreisid on põnevad. Kohe kindlasti põnevamad, kui pelgalt lennukiga kuurorti lennata ning palava päikese all lihtsalt jäätist limpsida. Ja kuigi ka see on ütlemata tore, siis neljal rattal saavutatav paindlikkus ja perspektiiv on ületamatud.

Sõitsin aasta alguses ühe autokonvoiga Nordkappi. Elamus oli niivõrd kiiduväärt, et lükkas korralikult hoo sisse peamiselt autosõite puudutavale reisinäljale. Aga siis tuli loomulikult see-kelle-nime-mainida-ei-tohi ning kõiksugustele toredatele sõidumõtetele tõmmati vesi kenasti peale.  Mõni võimalus siiski sel suvel avanes, näiteks söösta korraks justkui Ida- ning Lääne-Euroopat poolitavate Poola teede suunas.

Kui arvasid, et Pärnu maanteel näeme vähe veokeid, siis tasub Poolasse tulla.

Kodukohast Õismäe Olerexi juurest Leedu-Poola piirile on Google Mapsi andmetel 660 kilomeetrit. Kui sinna patta lisada veel retk mööda Põhja-Poola regiooni ning tagasisõit koju, siis on ilmselgelt mõistlik sinna sõita mõne pikamaa sprintideks loodud masinaga. Meile tuli appi Subaru, kes ulatas lahkelt uue Forester e-Boxeri võtmed.

Seiklushing käib Subaruga kokku

Tänapäeval kõnnivad Subarud ühte sammu praktilisuse, ohutuse ning peresõbraliku olemusega. Kuigi legendaarsetelt ralliradadelt pärinev vurisevate turbomootorite aeg on Subarul möödas, siis seiklejahingest autotootja lahku pole löönud. Räägime siis põgusalt ka uuest Foresterist.

Tegu on pideva nelikveoga (üks vähestest!) täiesti maastikusuutliku pereautoga, mis miskipärast nimetab ennast linnamaasturiks. Suuruselt on ta sarnane sõsara Outbackiga, ent pakub täiendavat kliirensit ka siis, kui kanuu käsitsi rannajoonele vedamine on sinu jaoks liiga palju.

X-Mode režiim korrigeerib raskemates oludes Subarut maastikusuutlikumaks.

Subaru laenas meile prooviks spetsiifilisemalt Foresteri Summit varustusastmega, kuhu olulisematest lisadest kuuluvad 18“ veljed, nahktuba, Harman/Kardon helisüsteem ning panoraamkatuseluuk. Kõrgtehnoloogiline ning üliturvaline juhti ja teed jälgiv EyeSight tulevad juba baasvarustuses. Ning kas teadsite – tegemist on läbi aegade kõige turvalisema Subaru mudeliga, millele on kõige suurema võimaliku pöidla andnud ka Euro NCAP.

Pakiruumi mahuvad nii kohvrid, lapsed kui ka kogu turistinänn Põhja-Poolast.

Mootoriks oli tal kaheliitrine boksermootor (110 kW / 150 hj), mida assisteerib teravuse ning säästlikkuse nimel pisike 16,7 hobujõuline elektrimootor. Kuni 1779 liitrini allaklapitav pakiruum mahutab ära terve kenneli koeri või mööblimaja komisjonimüügi ning lihtsustatud sisekujundus kõnetab mõistlikke autoostjaid. Mainimist on väärt ka salongis valitsev lõhn, mida leiame ainult Subarutest.

Forester sisendab rahu ka stressirohkes olukorras

Esimene päev algas laupäeva hommikupoolikul ning oli võrdlemisi tagasihoidlik. Esimese lauluga kulgesime 374 kilomeetrit Läti-Leedu piirile ning sõime kõhud mõnusalt Saldejumps!’i täis. Ekvaatori poole sõites soojenes temperatuur oluliselt ning Leedu laiade põldude vahel tekkis miskipärast väga eksootiline tunne. Jõudsime viimaks välja esimesse ööbimiskohta Suwalkis, mis on muuhulgas kriitilise strateegilise tähtsusega sõjaline korridor Baltikumi.

Kaunid järvevaated meenutasid kohati Kesk-Soomet.

Järgmiste päevade plaan hõlmas endas turistiekskursiooni Põhja-Poolas. Parkisime Subaru uhkelt näiteks Ryni lossi ette, mis pärineb 14. sajandist ning on leidnud omanikke nii Teutooni ordu kui ka Preisimaa härrade seast. Läbisime ka kuulsad Hundikoopad, mis täitsid II ms ajal kurikuulsa Saksa füüreri punkri rolli.

Suurematest linnades läbisime Olsztyni vanalinna, mis meenutas pisut soojemates toonides Tallinna raekoja platsi ümbrust. Atraktsioonid nähtud, jätkasime sõitu Gdanski linna poole, sõites läbi Elblagi. Vahepeal jalutasime Sopotis asuval Euroopa pikimal puidust muulil, mis sarnaneb väga näiteks Los Angelese rannas asuvate pikkade kaidega.

Järgmised päev-paar möödusid pigem tegevuseta, vaid mõned loodusmuuseumid Jaroslawieci linnas täitsid õnnetutest Poola teetöödest tekkinud hingetühimikku. Positiivne on muidugi see, et ka kõige pingelisemas ning kaootilisemas Poola liiklusolukorras sisendab Subaru juhipositsioon sulle rahu ning kainet mõtlemist. Mu mõned suved tagasi omatud vana Golf 3’ga ilmselt nii mugav seal olnud poleks.

Suured ja üüratud põllud on kõige sagedasem maastikutüüp.

Pikad trassid panid hindama ka kütusekulu, mis on tänu pidevale nelikule, suurele massile ning bensiinimootorile mõistagi pisut suuremad. Keskmine kulu varieerus  7-8 liitri kanti, elektri peal oli linnades hiilides sootuks mõnus sõita. Paak on üsna väike (55 l) ning seda tänu elektriajami ning nelikveo paigutuse tõttu.

Juhitavus on Subarul meeldivalt terav ning auto allub juhi käsklustele laitmatult, ent mootori ja käigukasti osas jäi pisike minu sees elav autospordifänn natuke enamat lootma. Tavaliste sõitude ning tõenäoliselt ka tavainimese jaoks on 150 hobujõudu täiesti piisav, ent väike turbovile ning vana Foresteri kombel kiirendusel “õhku tõusev” nina oleksid meeli eriti paitanud!

Päris palju võib Poolast leida mahajäetud kohti, masinaid või külakesi. Mitmed neist on saanud ka kunstnike puudutuse.

Juhiabisüsteemide osas on kõik läbi mõeldud. Näiteks jälgib armatuuri ülaosas paiknev kaamera sinu pea liigutusi ning kui märkab seal väsimust või muusugust kahtlast tegevust, annab ta sellest koheselt teada. Adaptiivne püsikiirushoidja on väga paindlik ning selle kasutamine lihtne ja loogiline – ainuüksi saab valida kui agressiivselt auto ise kiirendab. Tõreleda võiks veidi reaabiga, mis liiga kurjalt sind tagasi tee peale viskab.

Aga eks see ole üks paras nokkimine ka, täiesti ebavajalik võib isegi öelda. Siiski on meil tegemist läbi aegade müüduima Subaru mudeli uue põlvkonnaga. See on Subaru esimene hübriidauto Euroopas ning sellest tulenevalt on tegemist veel hüppelauaga, millelt elektrifitseeritud tuleviku poole hüpata.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

four × 5 =