Skip to content

Audi Q7 – mudeliuuendus, mida märkad!

Audi Q7 sai eelmine aasta värskenduse, mille käigus muutus nii välimus, kui sisemus. Kui tavapäraselt mudeliuuendusega muutuvad üksikud detailid nagu esituled, siis Q7 puhul on tegu üsna põhjaliku uuendusega, kus esituled on kõige väiksem parendus. Selleks, et autost aimu saada tegime natuke suurema ringi ning avastasime Peipsi-äärseid alasid.

Q7 Tartus Öö tänaval

Interjöör

Suurim muutus on toimunud auto salongis, kus leiame Audi Q8st tuttavad kaks suurt puuteekraani. Ekraanide puudutamisel on tuntav tagasiside, mis teeb nende kasutamise mugavamaks kui lihtsalt puutetundliku ekraani. Audi uue generatsiooni infosüsteem on igati lihtne ja loogiline ka esmakordsel kasutamisel. Olemas on ka Apple Carplay juhtmevabana ning selle kasutamine oli minu jaoks esimest korda märkamatu. Telefon oli koheselt ühendatud ja valmis kasutamiseks iga kord, kui autosse istusin.

Puutetundlike ekraanide juurde tagasi tulles pole ma aga kindel, kas see on õige suund. Seisvas autos on ekraane kasutada lihtne aga samal ajal sõites mööda kitsaid külateid muuta salongi temperatuuri mitte nii väga. Suured ekraanid, läikivad pinnad teevad salongi modernsemaks aga seda kasutusmugavuse arvelt. Päikselise ilmaga läigivad pinnad vastu ja tõmbavad näpujälgi ligi. Isiklikult leian, et eelmise generatsiooni Q7 oli kasutusmugavuse kohalt parem. See-eest aga eelmise generatsioni Audi omanikule tundus uus interjöör vägagi meeldivat. Salong õhtuhämaruses võtab eriti luksusliku ilme kahetoonilise meeleolu valgusega ja kirgaste ekraanidega. Salong on Audile omaselt suurepärase koostöökvaliteediga ja maanteekiirusel on auto väga vaikne – 55,7dB.

Lisavarustuse nimekiri on Q7 üsna pikk ja igaüks peaks endale midagi leidma. Sealt leiab nii massažifunktsiooniga istmed ja isegi lõhnastamisefunktsiooni kui ka ionisaatoriga õhukvaliteedi paketi. Q7 on saadaval kas viie- või seitsmekohalisena ja kõik seitsmekohalised versioonid on nüüd õhkvedrustusega.

Vedrustus ja sõiduomadused

Proovitud auto oli seitsmekohaline seega ka õhkvedrustusega. Isiklikult olen selle auto potentsiaalsele kliendile täielik vastand. Minu jaoks piisab kahekohalisest sportautost ja hiljuti proovitud Stelvio QV oli esimene linnamaastur, mille soetamisele isegi mõtleks.

Esimesed kilomeetrid uue Q7ga ei tundud end mugavalt. Ma pole kindel, kas enne mudeliuuendust Q7 sisu oli kehvem kui uus ja see auto on tänu õhkvedrutsusele isegi liiga pehme. Seda seni kuni avastasin Dynamic sõidureziimi. Kui Audi S või RS versioonide puhul kipub see tähendama ebamugavalt jäika vedrustust, siis Q7 muutub parajalt jäigemaks ja hakkab juba rohkem meenutama sõiduautot. Kuigi ma arvan, et enamus selle auto ostjatest on just rahul autoga kõige mugavamas seades ja dynamic režiimi ei hakka kasutama. Q7-le on ka võimalik tellida S-line paketti, mis annab natuke jäigema sport-õhkvedrustuse ja 15mm madalama sõiduki kõrguse. Lisavarustusena on võimalik sellele autole tellida ka muutuva jäikusega stabilisaatorivardad ja nelikroolimine. Õhkvedrustuse olemasolu korral on võimalik auto tagaosa ka pagasiruumist langetada, et raskeid esemeid oleks lihtsam peale tõsta.

Otsid ideed nädalavahetuseks?

Miks mitte minna Eesti suurima järve Peipsi äärde? Nautida päikesetõusu, sõita mööda külateid ja kiigata hoovides olevaid sibulapõlde või hoopis otsida üles mõni mahajäetud koht nagu Kirovi nimeline näidiskalurikolhoos. Lisaks toredatele maakohtadele on seal ka sõiduelamust pakkuvaid sõiduteid. Näiteks tee Rakverest Rannapungerja majakani või Pataste-Välgi-Alatskivi tee. Viimane on hilja aegu täielikult asfalti katte saanud ja on 25km pikk lõik, kus autosid liikleb harva. Omamoodi teemärgiks on künka otsas Välgi kirik.

Näidiskalurikolhoos, pildile peidetud ka Q7
Välgi kirik ja Q7

Viis kohta pluss kaks

Kohtade arvuni tagasi tulles on viimane istmerida kasutatav isegi täiskasvanud inimestel aga pigem jätkuvalt mõeldud erandolukordadeks. Tagaistmele saamine pole nii lihtne nagu see olla võiks, aga nii on see pea kõikide seitsmekohaliste maasturite puhul. Keskmine istmerida see-eest on väga mugav ja kõiki kolme istet saab iseseisvalt pikisuunas liigutada ja seljatoe kallet reguleerida. Viimane teeb pikemad sõidud keskmises istmereas väga mugavaks.

Välimus

Mudeli uuenduse käigus on saanud natuke kurjema välimuse. Seda eriti S line paketi puhul. Nüüd torkab esiosas silma suur kaheksanurkne iluvõre koos vertikaalsete liistudega. Autole lisavad visuaalset laiust ka esituled ja tagaosas ühendab tagatulesid efektne kroomliist. Eriti ilus me arvates on see auto S line paketiga ja kahevärvilisena. Selle jaoks laename pildi Audi kodulehelt.

Mootor

Proovisõiduks oli meie kasutuses 50TDI tähisega Q7, millel on 210kW. Koos kaheksakäigulise automaatkäigukastiga on see üks sujuvamaid mootori ja käigukasti kombinatsioone, mida üldse proovinud. Ilmselt aitab kaasa 48-volti poolhübriidisüsteem ja mootorgeneraator BAS, mis aitab sõitu sujuvamaks teha. Q7 on saadaval kuue erineva mootorikombinatsiooniga, põnevaimad neist SQ7, mil 320kW arendav diisel V8 ja V6 55 TFSI e, mis hetkeliselt võimeline arendama 280kW. Viimane neist on täishübriid ehk võimeline elektrijõul läbima kuni 40km.

Juhiabisüsteemid

Juhiabisüsteemidest Q7 puhul puudust ei tule. Oluliseim juhiabidest on adaptiivne sõiduassistent, mis ühendab adaptiivse kiirushoidiku, ummikuassistendi ja rajahoidiku. See vähendab juhi koormust – eriti pikkadel sõitudel. Rajahoidja on kogemuse põhjal samuti paranenud ja enam nii-öelda ei põrganud kahe sõidujoone vahel, vaid üritas end ikka hoida nende keskel.

Kokkuvõte

Kokkuvõtvalt on see väga hea luksusmaastur, millega kilomeetreid mõõta. Kehval teel pehme ja kurvilisemal teel Dynamic seades piisavalt jäik, et sõitu nautida. Praktiline, vaikne, mahukas ja vajadusel sõidutab mugavalt ka seitse inimest. Milline valida mudelirivist? Kui laadimisvõimalus kodus olemas, siis ehk S line 55 TFSI e.

Q7 hind alates 66,000€ on konkurentidega võrreldes mõistlik. Hetkel on käimas Audil eripakkumise kampaania, millega tutvuda saab siin! Näiteks on sarnase hea varustusega auto hinnaks 69 900€!

Konkurentideks on X5, GLE, XC90, Land Rover Range Rover

Nina majakas
Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

fourteen − 3 =