Skip to content

Koenigseggilt kaks uut 1600+ hobujõudu sportautot

Koenigseggi suurimaks uudiseks Genfis on esimene neljakohaline Koenigsegg – Gemera. Tegemist esimese Koenigseggiga, mis on väidetavalt igapäevaselt kasutatav. Selle ilmestamiseks on lisaks neljale kohale ka 4 spetsiaalset kohvrit disainitud, mis mahuvad esimesse ja tagumisse pagasiruumi.


Tegemist on pistikuhübriidiga, millel on 16,6kWh mahutavusega akud. Mootoriruumist leiab kaheliitrise kolmesilindrilise mootori, mis arendab 600 hobujõudu! Piiraja rakendub 8500 pöörde juures. Ka see mootor kasutab freevalve tehnoloogiat, kus klapid liiguvad hüdrauliliselt ja puudub nukkvõll. Lisaks sellele väiksele mootorile on juures ka kolm elektrimootorit, mis koos sisepõlemismootoriga arendab 1,27mW ehk 1700 hobujõudu! Tänu metanoli kasutamisele on auto ka samaväärse süsinikuheitmega, kui tavaline elektriauto kasutades “head” elektrit. Hädajuhul saab kasutada ka tavalist bensiini aga teise generatsiooni metanool kütus nagu Vulcanol on soovituslik, et süsinikuheide hoida minimaalsena.

Sarnaselt Regera hüperautole puudub sel autol tavapärane käigukast ja käigud. See tähendab, et bensiini- ja sellega koos töötav elektrimootori võimsus läheb ühe käigulise käigukasti esiratasteni. Jah! Kuigi sisepõlemismootor asub auto taga osas liigub selle jõud teele esirataste kaudu. Autol on ka tagarataste keeramine, et muuta auto dünaamilisemaks kurvilistel teedel ja

Gemera on piiratud 300 ühikuni. Lubatud maksimaalne kiirus on 400km/h ja 1,9 sekundit nullist sajani. Hinda pole veel avalikustatud.

Lisaks Gemera tõmbas katte maha ka oma uuelt versioonilt eelneval aastal esitletud autost, milleks on Jesko. Nimele on lisandunud tähis Absolut. Nimi viitab ka ühtlasi sellele, et Koenigsegg peale seda mudelit ei proovi enam arendada sellest kiiremat seeria autot, sest väidetavalt pole seegi enam mõistlik võimsus ja kiirus tänavasõidu autole.

Madal tuuletakistus 0,278Cd, 1195kW / 1600 hobujõudu kahe turboga V8 mootorist kasutades E85 kütust. Tavalise kütusega on võimsust 995kW. Maksimaalne väändemoment on 5000 pöörde juures 1500Nm.

1:1 kaalu ja võimsuse suhe on lubatud täita ka täispaagi, kahe inimese ja pagasiga.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

twenty + eight =