Skip to content

Hyundai KONA Electric on kõige eeskujulikum elektriline linnauto

Ühel sombusel reede õhtul seadsin sammud Tartu Topauto salongi ja kätte ulatati Hyundai Kona Electric võtmed. Kui muidu oleks see Hyundai Kona jätnud ükskõikseks siis see viimane osa nimetusest tekitas põnevust. Esimene kogemus täielikult särtsu jõul liikuva autoga.

Parima hinna-ja sõidulatuse suhe

Hyundai Kona on saadaval bensiini mootoriga ja hiljuti tuli ka turule hübriid mudel aga sellest ehk mõni teine kord. Seekord oli proovisõiduks ainult elektrijõul liikuv auto, mille WLTP tsükkli väidetav sõiduulatus 449km. See number on juba arvestatav ja minu kogemusel pole ka selline, mis poleks saavutatav. Meie toimetusest on varem Kona Electric läbi käinud ja tookord saavutatud ulatuse põhjal võib öelda, et võimalik suurem sõiduulatus eriti ökonoomselt sõites. Ühtlasi on meie andmetel on tegemist parima hinna/sõiduulatuse suhtega elektriautoga turul ehk umbes 88€/km.

Peagi on lisaks 64kwh akule tulemas ka väiksema mahutavusega 39,2kwh alternatiiv, mis tõenäoliselt lisaks väiksemale sõiduulatusele toob alla ka hinda. Hetkel algavad hinnad 39 990 eurost ja lisavarustuse poolest saad kohe pea täisvarustuses auto. Mõningad lisad aga on võimalik nagu veokonks või lisa müraisolatsioon. Viimasele mõtleks kindlasti, sest just kruusateel maale sõites tundsin sellest puudust.

Algselt sõitma hakates tundus, et auto polegi nii vaikne ja elektrimootorid teevad häält aga see tuli hoopis kõlaritest. Nimelt on rooli kõrval nupuke tähisega VESS, millest see võimalik välja lülitada. See annab küll märku, kui auto töötab aga isiklikult eelistasin seda väljas hoida.

Konal on võimalik ka kuvada infot esiklaasile, mitte küll päris aga peaaegu. Armatuurist sõidab välja silmade kõrgusele väike klaas, millele kuvatakse kiirust, lubatud kiirust jm olulist informatsiooni. Soovi korral saab selle aga tagasi peitu panna.

Hääletusega harjub ära

Hääl või täpsemalt selle puudumine on veider aga hübriide proovinuna juba tuttav kogemus. Maanteel sisemüra tundus kõrgem kui mõnel teisel selle klassi autol aga arvatavasti põhjuseks mootorimüra puudumine. Seda ilmselt veel süvendas ka see, et linnas sees oli vaikus nii nauditav, et raadiost muusikat ei kõlanud pea terve proovisõidu jooksul. Seega maanteele jõudes on soovitatav ikkagi helisüsteemi kasutada, et natuke peita tuule ja rehvimüra. Konas olev helisüsteem on küll igati asjalik aga sõitmine vaikuses tõesti on meeldiv seega kahjuks eriti helisüsteemile rõhku ei pööranud.



Kona puhul eeliseks teiste elektriautode ees on välimus, mis pole üleliia futuristlik ja sulandub Hyundai tavaliste autodega ühte. Esiosa on elektrimudelil küll ära tuntavalt teistmoodi aga mitte võõras ja interjöör võrreldes tavalise Konaga saanud klass kõrgemaks. Interjöör on oluliselt erilisem, kui bensiini mootoriga variandil ja seda tekitab just keskkonsool, mis on tõstetud ja alla tekitatud õhuava koos panipaigaga. Ka materjalide ja viimistluse poolest ei saa kurta ning õnneks on alles ka veel füüsilised nupud.

Ainus, mis mind auto puhul häiris on kõrge istumisasend. Justkui istuks auto peal, mitte autos sees aga selles on süüdi põhja all olevad akud. Vaadates aga seda, kui väga eestlastele meeldivad linnamaasturid siis ehk on hoopis minus. Sõiduomatustelt on kohe aga aru saada, et raskuskese on madalal, sest kurvilisemal teel on auto liikumas sinu all ja auto jätab isegi sportliku mulje. Sõiduomatustelt on sarnane pigem kuuma luukpäraga, kui linnamaasturiga. Jäik vedrustus ja vähene kaldumine aga ei tähenda, et aukudest läbisõit oleks ebamugav seega mu arvates suurepärane töö Hyundailt.

Meie toimetusest olid kaks autot veel tulnud avastama ilusaid kurvilisi Lõuna-Eesti teid ja proovitud sai ka Kona sportlike omadusi. Kurvilisel teel elektriautoga võib ju tunduda vale aga sugugi mitte. Sõiduelamus ei koosne ju ainult häälest ja mootoripööretest ning kurvilisel teel pidamist otsida ning aegajalt alajuhitavusega võidelda on omamoodi elamus. Kurvist kiirendab auto välja kiiresti ja ühe pedaaliga sõit toimib isegi siin, sest kui regeneratiivpidurdamine on kõige tugevamas siis pidurdab ise kurvi piisavalt. Seda regeneratiivset pidurdamist ehk saab kontrollida rooli taga olevate labadega ja saab isegi kasutada täiekuks peatumiseks.

Elektrisõidukeid ei tasu karta

Autot tagastades sain aru, et esialgne “range anxiety” oli lihtsalt kogenematus ja tegelikult on elektriauto täiesti kasutatav igapäevaselt ja ka siis, kui läbisõidud suuremad. Kokku sai läbitud 250km ja sõiduulatus langes natuke vähem kui 300km ehk rohkem kui oleks pidanud. Küll aga selles süüdistan ennast, sest pidevalt peatusi tehes, aegajalt ka natuke hoogsamalt sõites ja kohapeal seistes sõiduulatus väheneb. Kiirlaadimise puhul kulub 54 minutit, et laadida akud kuni 80% 100kW kiirlaadijas seega ka pikemad sõidud saab tehtud ilma suurema ootamiseta. Kodusest vahelduvvooluga laadimisseadmest laadides kulub selleks alla üheksa ja pool tundi.



Kokkuvõttes on see auto neile, kellele meeldib kõrge istumisasend ja vaikus aga ei taha linnamaasturitega kaasa tulevat kehvemat sõiduomadust. Tegemist on täiesti tavalise autoga parimas mõttes ehk see on mõeldud massidele ja näitab, et elektriautosid ei tasu karta. Kindlasti soovitan Kona minna proovima inimestel, kes mõelnud elektriauto ostule!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

3 + nine =