Täna, 26. juunil alustab Volkwagen uuenenud Passati mudeli eelmüügiga. Kuigi Passat on läbinud vaid uuenduskuuri, on autole tehtud siiski märgatavalt täiendusi ja lisandusi, mis muudavad selle maailma ühe populaarseima keskmise suurusega mudeli veelgi põnevamaks. Näiteks on Passatil pooleldi autonoomne juhtimine (tase 2), piiramatu võrguühendus, suurem mootorivalik ning GTE pistikhübriidil on suurenenud sõiduulatus.
Lisaks on nüüdsest standardvarustuse osana autol viieaastane garantii. Esimesed kliendid peaksid Eestis auto kätte saama selle aasta septembris, mudeli hinnad algavad 25 394 eurost.
„Eelmist, kaheksanda generatsiooni Passati mudelit on Baltikumis müüdud 9000 tükki, mistõttu oleme kindlad, et uuenenud mudelit saadab samuti edu. Lisaks uue generatsiooni innovatiivsetele tehnoloogiatele, on uuel mudelil ka äärmiselt konkurentsivõimeline hind. „Kusjuures, kõige populaarsem 1.5-liitrine ja 150 hobujõulise mootoriga, automaatkastiga ja kõrgeima varustusastmega mudel on odavam kui praegu müügil olev samade näitajatega mudel,“ sõnab Volkswageni brändijuht Justas Nekrošius.
Uuenenud Passat, mida on maailmas müüdud rohkem kui 30 miljonit mudelit, on ka esimene Volkswagen IQ.Drive mudel, mille juhtimisabisüsteem Travel Assist pakub lisaks turvalisusele ka võimalust juhtida autot kuni 210 kilomeetrise tunnikiiruse juures osaliselt autonoomsel režiimil.
Passat on ka esimene Volkswageni mudel, millel on võimas 2.0 TDI Evo turbodiisel mootor. Ülimalt tõhusa mootori võimsuseks on 110 kW/150 hj ning see toodab 10 g/km kohta vähem CO2 võrrelduna oma eelkäijaga. Mootorivalikus on ka kolm bensiinimootorit (TSI) võimsustega 110 kW/150 hj, 140 kW/190 hj, ja 200 kW/272 hj ning kolm diiselmootorit (TDI) võimsustega 88 kW/120 hj, 140 kW/190 hj ja 176 kW/240 hj. Kõik TSI ja TDI mootorid vastavad Euro 6d-TEMP heitgaasinormidele. Lisaks on kõik uued Passatid, nii bensiini- kui diiselmootoritega, varustatud kübemefiltriga.
Uuenenud Passat on maailmas esimene Volkswageni sõiduk, mille haardetundlik rool tuvastab juhi puudutuse, võimaldades interaktiivse kasutajaliidese Travel Assist toimimise. Esmakordselt on võetud kasutusele ka Emergency Steering Assist funktsioon, mis parandab ohutust ootamatutel ja vältimatutel manöövritel rakenduva pidurdustegevuse abil.
Astudes samme tuleviku poole, on Volkswagen loonud Passatile tehnoloogilise uuendusena võimaluse muuta nutitelefon autovõtmeks ning sellega auto uksi avada ja mootorit käivitada. Mobiilset võtit on võimalik jagada ka pere ja sõpradega, kes saavad autovõtmena kasutada enda nutitelefoni.
Uuenenud Passat on Volkswagen Touaregi järel teine mudel, mille lisavarustuse hulka kuuluvad uued IQ.LIGHT ehk uued LED-matrix esituled. Tuled kasutavad esikaamera signaale, navigatsioonisüsteemi digitaalseid kaardiandmeid, GPS-signaale, roolinurka ning hetkelist kiirust, et suunata esitules 32 eraldi juhitavat LED-i vaid murdosa sekundi jooksul, toetades juhti igas olukorras, parandades sõidumugavust ja -turvalisust.
Passati multimeediasüsteem on kolmanda generatsiooni Modular info- ja meelelahutussüsteem (MIB3), millesse integreeritud SIM-kaart võimaldab olla püsivalt võrgus. Lisaks võimaldab Modular (MIB3) kasutada voogedastusteenuseid, internetiraadiot, veebi ühendatud rakendusi, võrgujagamist ja hääljuhtimist.
Uuenenud Passati soetajatel on võimalik valida kahe erineva lisavarustuse taseme vahel – Business (kesktase) ja Executive (täisvarustus). Mõlemad tasemed on saadaval ka R-Line varustusega. Lisaks on uuenenud Passat saadaval ka kahe eraldiseisva mudeliversioonina – Passat GTE, ehk pistikhübriid, mille elektriline sõiduulatus on kuni 55km (WLTP) ja neljarattaveoline Passat Alltrack. Kasutajate rõõmuks on uuenenud Passatil standardina ka 5aastane garantii, varasema 3aastase asemel.