20. veebruaril tutvustati maailmas esmakordselt uut VW Caddy ja eile 25ndal veebruaril tõmmati kate uuelt Touaregi versioonilt, mis kannab tähist R. Alustame esimesest ja artikli lõpus juttu ka R osakonna mudelist.
Volkswagen Commercial Vehicles esitles viienda põlvkonna sõidukit Caddy. Sõiduk kujundati ümber, kasutades platvormi MQB. Lämmastikoksiidi heitekogus vähenes märkimisväärselt. Juhikabiini on paigaldatud digitaalne tööriistapaneel Innovision Cockpit ning 19 uut ja täiustatud juhiabi süsteemi.
Uuenduslikud juhiabid, mis parandavad ohutust ja mugavust ja pidevalt võrku ühendatud info- ja meelelahutussüsteem. Siiani on üle kolme miljoni eksemplari toodetud Caddyt mudelit nii furgooniks, pereautoks (MPV) kui ka haagissuvilaks. Nüüdsest on see keskkonnasõbralikum, sportlik ja märkimisväärselt mahukam.
MQB platvormi kasutamine võimaldas Caddyle lisada mitmeid uusi elemente, nt külgmiste ja pakiruumi lükanduste elektrilised sulgurmehhanismid ning ka esimese ja teise istmerea kohal olev 1,4 m2 suurune panoraam-katuseluuk. Kallimate versioonide standardvarustusse kuuluvad LED esi- ja tagatuled, võtmevaba (Kessy) käivitus ning täielikult digitaalne mõõteinstrumentide paneel.
Saadaval on uue Caddy versioonid Cargo (suletud autokerega furgoon), Estate (salongi akendega) ja mitmed sõiduautode mudelid. Sõiduautode seeria põhimudel on Caddy, kõrgema taseme versioonid on Life ja premium-klassi Style.
Uue Caddy veel ühe uuendusena saab tuua valgus-, heli- ja valikufunktsioonide digitaalsed nupud. Keeratavate valgustite lülitid asendati roolist vasakul asuva nupujadaga ja paljud juhtsüsteemi valikupositsioonid on varustatud otsese ligipääsu nuppudega. Lisaks on salongis LED-tuled, ergonoomilised istmed ja 230 V pistikupesa.
19 Caddy juhi abisüsteemist on kuus täiesti uued, sealhulgas ka Travel Assist, mis muudab osaliselt automatiseeritud sõidu maanteedel võimalikuks ilma aktiivse roolimise, kiiruse lisamise või pidurdamise vajaduseta. Uuel Caddyl on ka sõiduradade vahetamise assistent ja järelhaagise assistent, mis on tagurdamisel korraliku abilisena tuntud.
Uuenduslikud on ka Caddy uued neljasilindrilised mootorid. Uued mootorid vastavad 2021. aasta Euro 6 heitenormidele ja on varustatud osakeste filtritega. Esmakordselt kasutatakse 55 kW / 75 hj kuni 90 kW / 122 hj võimsusega TDI-mootorites uut kahesektsioonilist doseerimissüsteemi. Lämmastikoksiidi (NOx) heite tase on eelmise mudeliga võrreldes märkimisväärselt väiksem, seega asetuvad Caddy TDI-mootorid maailma kõige keskkonnasõbralikumate mootorite sekka.
Tõhusad ja säästlikud on ka 84 kW / 116 HJ võimsusega turbo bensiinimootor (TSI) ja maagaasil töötav kompressioonimootor (TGI). Sõltuvalt mootori versioonist on Caddy kavandatud kütusekulu kuni 12 protsenti väiksem kui eelmisel mudelil.
Uus Caddy tuleb turule käesoleval aastal.
Enne Genfi autonäitust tehti avalikuks ka kõige võimsam versioon Touaregist ehk pistikhübriidina saadaval olev Touareg R.
- Ajutine nullheide ehk on võimeline sõitma kuni 50km heitmevabalt.
- 340 kW
- Maksimaalne pöördemoment 700 nm annab alati piisava varu kiirendamiseks
- Travel Assist kuni 250 km/h. Touareg on esimene Volkswageni mudel, mis võimaldab autonoomsel režiimil sõita kiirusega kuni 250 km/h
Uuel R-versioonil on standardvarustuses püsiv nelikvedu (4MOTION) ja võimas mootor (700 nm). Uus 340 kW arendav pistikhübriid käivitub heitkoguste vähendamiseks alati elektrirežiimil E-MODE. Touareg R on saadaval täiendatud Travel Assist versiooniga, mis võimaldab autonoomsel režiimil sõita kiirusega kuni 250 km/h.
Uue lipulaeva mudeli disainis Volkswageni R osakond, mis arendab Volkswageni tootevaliku sportlikumaid mudeleid. Tegu on esimese Volkswagen R mudeliga, mis on saadaval ka pistikhübriidina. Touareg R jõuab müügile 2020. aasta teises pooles ja esimene võimalus autot omasilmaga näha on Genfis juba nädala pärast.
Touareg R on esimene nelikveoline mudel Volkswageni PHEV-valikus. Volkswageni R osakonna juht Jost Capito selgitab: „Laiendame praegu jõuliselt Volkswageni R valikut. Pärast kompaktsete linnamaasturite mudeleid – T-Roc R ja T-Roc Cabriolet R-Line – tutvustab Volkswagen R väga lühikese aja jooksul veel ühte sportlikku sõidukit – Touareg R. ”
Touareg R garanteerib ülidünaamilise võimsuse, mille tagavad elektrimootori (100 kW) ja turbomootoriga V6 bensiinimootori (250 kW) kombinatsioon. Elektrimootori ja bensiinimootori jõu ühendamisel kasutab sõiduk kõiki olemasolevaid jõuvarusid ehk auto koguvõimsust 340 kW, mis on kasulik näiteks teisest sõidukist kiiresti ja ohutult möödumiseks.
Touareg R hübriidajam koosneb 2995 cm3 V6 turbolaadijaga bensiinimootorist, elektrimootorist ja liitium-ioonakust (energiavõimsus 14,1 kWh), mis on ühendatud 8-käigulise automaatkäigukastiga.
Touareg R-ga saab sõita elektrirežiimis kiirusega kuni 140 km / h; üle selle aktiveeritakse automaatselt bensiinimootor – bensiinimootorit saab ka ise igal ajal sisse lülitada.