Skip to content

Volkswagen muutis legendaarse bagi elektriliseks

Volkswageni uus ideeauto ID. Buggy toob legendarsed rannabagid tagasi elektriliste sõidukite ajastusse, pakkudes kõige puhtamat sõidunaudingut. Auto on väga omapärase välimusega ja justkui hõljuks oma visuaalse raami ja 18-tolliste rehvidega. Buggy on arendatud MEB platvormil, millel põhinevad ka aku ja elektriajam. Üks märkimisväärsemaid omadusi Buggy puhul on aga see, et ideeautot on võimalik iduettevõtetel erinevates versioonides ise üles ehitada.

FID. BUGGY on legendi modernne versioon, mis on ideaalne suvel rannas või linnas sõitmiseks. Heitgaasivaba kõrgtehnoloogiline sõiduk on visuaalselt ja tehniliselt MEB platvormi uus ja värskeim rakendus. Volkswagen esitleb ID. BUGGY’t esmakordselt 89. Genfi rahvusvahelisel autonäitusel (7.-17. märts, 2019).

Boksermootorist elektriliseks. 

Paralleelid mineviku rannabagide ja uue ID. BUGGY vahel lühendavad viis dekaadi vaid silmapilguks. Kõik 1960ndate bagid ehitati legendaarse Beetle’i kerele, mille neljasilindriline boksermootor paiknes taga. Väiksemad tootjad katsid Beetle’i šassii ja mootori klaaskiuga tugevdatud plastikust (GFRP) kattega. ID. BUGGY seob kultuseks saanud kontseptsiooni ja tänapäevased tehnilised võimalused tervikuks. Bagi on ehitatud MEB platvormile ning selle põrandasse on paigaldatud kõrgepingeaku, mille 62 kWh liitiumioonaku suudab auto tagaosas paiknevat 150 kW / 204 hj elektriajamit elektriga varustada umbes 250 kilomeetri ulatuses (WLTP).

Sportliku ID. BUGGY iseloom sobib selle elektriajamiga, mis võimaldab juba paigalt võttes saavutada maksimaalse pöördemomendi 310 Nm. See tähendab, et elektrisõiduki tagateljele jagub ka maastikul piisavalt jõudu. Ideeauto kiirendab nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni vaid 7,2 sekundiga. Maksimaalne kiirus on elektrooniliselt piiratud 160 km/h peale. Soovi korral on esisillale täiendava elektriajami lisamisega võimalik auto nelikveoliseks muuta.

Laadimine igal pool maailmas

 Genfis esitleb Volkswagen Grupp esimest korda paindlikku kiirlaadimisjaama, mis näitab, kuidas saab tulevikus revolutsiooniliselt autot laadida igas paigas – rannas, festivalidel, linnas või kus iganes. Laadimisjaama on võimalik ajutiselt või püsivalt üles seada. Tänu DC kiirlaadimise tehnoloogiale, mille maksimumvõimsus on 100 kW, saab Volkswagen MEB mudelite akusid laadida kuni 80 protsendini vaid poole tunniga. See tähendab rohkem aega sõidu nautimiseks.

Ei katust ega uksi

 MEB annab hea võimaluse ühendada bagile omased proportsioonid elektrisõidukitele iseloomuliku disainiga. Nii väljendab näiteks ID. BUGGY selgekujuline disainikeel bagiga sõitmise unikaalset vabadusetunnet. Tuule tunnetamiseks on fikseeritud katusest ja ustest teadlikult loobutud ning reisijateruumi vastupidavas ja minimalistlikus disainis on kasutatud veekindlaid materjale. Ideeauto on kahekohaline, kuid ID. BUGGY’t on võimalik muuta ka neljakohaliseks.

Tehnika Volkswagenilt, teostus igaühelt

Alumiiniumist, terasest ja plastikust valmistatud komposiitkere on eraldiseisev. Tänu modulaarsele disainile saab ülemist kereosa MEB šassiilt eemaldada. See on selge signaal väiketootjatele ja idufirmadele, et nagu varasemaltki, on Volkswagen uue ID. BUGGY ideeautoga teistele tootjatele avatud, pakkudes alust, millele ehitada uue ajastu emissioonivaba rannabagi. Üldiselt on MEBil potentsiaali saada paljude autotootjate jaoks elektrisõiduki tehniliseks aluseks.

Välisdisain detailides – puhas Buggy, puhas ID

ID. BUGGY on disainitud sõitma maastikul, luidetel ja rannas, mida on näha igast millimeetrist ja iga nurga alt vaadates, kuid samas on see loodud ka soojadeks õhtuteks linnas. Lahtise kerega ideeauto on 4,06 m pikk, 1,89 m lai ning 1,46 m kõrge, teljevahe on 2,65 m.

Õhkjahutusega tagamootoriga autodel ei olnud radiaatorivõret vaja ja sama kehtib terve elektriajamiga ID. perekonna kohta. Radiaatorivõre puudumine iseloomustab ka ID. BUGGY esiosa. See täiesti uus sõiduk on kohe äratuntavalt Volkswagen. Kapotti ümbritsev joon tundub massiivse kaitseraua kohal hõljuvat. Sama kehtib kolmemõõtmeliste LED-esitulede kohta, millel on ovaalsed päevasõidutuled ja pupillisarnased lähi- ja täistuled. Volkswageni logo kapotil on samuti LED-elemendina disainitud. Massiivne alumiiniumist põhjakaitse tagab, et sõiduki esiosa ei saaks maastikusõidul kahjustada.

Sarnaselt kapotile näib autokere külje ülaosa justkui hõljuvat. Oma iseloomuliku joonega kulgeb see 18-tolliste velgede ja maastikurehvide kohal. Telgede kliirens on 240 mm. Disainikeel on puhas, kuid samas emotsionaalne. Tugevdatud esiklaasiraam koos Targa-stiilis külgedelt avatud turvakaarega tagab rulludes ohutuse. Tavapärast katust ei ole, kuid siiski võib esiklaasi raami ja Targa tala vahele tõmmata katte päikesevarjuks või kaitseks nõrgema tuule või vihma eest

Interjööri kontseptsioon – minimalistlik ja mitmekülgne

ID. BUGGY minimalistlikku sisekujundust iseloomustab kasutajasõbralikkus ja veekindlad materjalid. Salongi välimist serva ümbritsevad elemendid on kerevärvi. Juht ja kaasreisija istuvad integreeritud istmetel, peatoed ja turvavööd on seljatugedesse samuti integreeritud.

Juhi käsutuses on multifunktsionaalse rooli keskosas paiknevad juhtnupud. Juhtimisseadmed on puutetundlikud, kuid nõuavad ka kerget survet, et hoida ära juhuslik funktsioonide aktiveerimine. Telefoni ja meedia funktsioone juhitakse valgustatud väljadelt. Volkswageni disainerid ja insenerid on kogu kasutusloogika intuitiivselt arusaadavaks teinud. Näiteks kui juht vahetab käiku (D, N või R) roolisamba paremal küljel olevat väikest ratast ette- või tahapoole klõpsates, kuvatakse käiguvahetust otse digitaalsesse näidikuplokki, mis tähendab, et vajutamisliigutus on silmadele nähtavaga ühendatud.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

16 + 6 =