Tokyo autonäitusel esitleti Mazda esimest elektriautot Mazda MX-30. Auto on mõeldud klientidele, kes soovivad osta elektriauto, ohverdamata sealjuures sõidurõõmu.
Mazda MX-30 lansseerimine on järgmine samm peale Skyactiv-X mootori masstootmisest, millega Jaapani väiketootja vähendab oma ökoloogilist jalajälge. Mazda MX-30 on omas klassis unikaalne tänu ainulaadsete vabastiilis uste, keskkonnasõbralike materjalide valiku ja optimeeritud suurusega akuga, mis lubab üle 200 km tööulatust, ületades Euroopa klientide 48 km pikkust keskmist igapäevast sõiduvajadust mitmekordselt.
Akuga auto, mitte ratastega aku
Mazda Motor Europe’i tegevjuht Yasuhiro Aoyama kommenteeris Mazda MX-30, mis jõuab Euroopa esindustesse 2020. aasta teisel poolel:
„Nagu kõikide meie sõidukitega, oli meie disaineritel ja inseneridel ka seekord väga selge eesmärk esimest Mazda elektriautot kavandades. See pidi eristuma väljapaistva disaini poolest, olema suurepäraste sõiduomadustega – mis on Mazda DNA põhitunnus ja teeb meid konkurentidega võrreldes ainulaadseks – ning mis kõige tähtsam: see peab vähendama heitkogust kogu auto elutsükli vältel.
Lisaks elektrifitseerimistehnoloogiale, mida plaanime kasutusele võtta üle kogu oma mudelivaliku – olles maailma mastaabis väike autotootja – suuname kõik jõupingutused elektriauto loomisele, mis vastaks kliendite vajadustele, olles igapäevasõitudeks piisava sõiduulatusega.
Paljud meie prooviautot juhtinud meediakanalite esindajad on öelnud, et see on üks väheseid elektriautosid, millel on tavalise auto sõiduomadused. Sõidurõõmul on oluline osa igas meie disainitud Mazdas ja elektriauto pole sealjuures mingi erand.“