– Golf 8 – digitaalsem, sportlikum ning uuenduslikult elektrifitseeritud
– Veelgi turvalisem sõit tänu standardvarustuses olevale nutikale ümbruse jälgimise süsteemile Car2X
– Esmakordselt saadaval viis erinevat hübriidversiooni
Volkswagen esitles eile maailmas esimest korda Autostadt Wolfsburgis oma aegade edukaima mudeli Golfi uut kaheksanda põlvkonna sõidukit – Golf 8. Uuesti sündinud Golf on digitaalsem, sportlikum ning uuenduslikult elektrifitseeritud. Uus mudel on Eestis saadaval 2020 kevadel ning siis selguvad ka siin regioonis saadaval olevad mudelid ning varustuspaketid.
Viie hübriidversiooniga elektrifitseerib uus mudel täielikult kompaktklassi. Selle digitaalne sisekujundus avab intuitiivse toimimise uue mõõtme, autonoomsel režiimil on võimalik sõita kiirusega kuni 210 km/h ning muuhulgas on tegu esimese Volkswageniga, mis kasutab liikluses võimalike ohtude eest hoiatamiseks nutikat tehnoloogiat Car2X.
Uusima MQB platvormi versiooni debüüt
Kaheksanda põlvkonna Golf põhineb uusimal MQB platvormil. Esimest MQB platvormi kasutati Golfi tootmisel 2012. aastal ning see on tänaseks aidanud Volkswagenil saavutada palju edu. Ainuüksi 2018. aastal tootis Volkswagen enam kui 3,4 miljonit MQB platvormil sõidukit. Sealhulgas näiteks Tiguan ja T-Roc. Uue põlvkonna Golf koos hiljutiste MQB platvormi uuendustega on järgneval kümnendil eeskujuks ja teejuhiks kõikidele sellel platvormil põhinevatele mudelitele.
Uus nägu ja tegu
Uue Golfi disain on muutunud dünaamilisemaks ning mudeli karismaatiline välimus on viimistletud tänapäevale vastavaks. LED-tehnoloogia asendab kõikides versioonides tavapärased esituled ning on ühtlasi Golf 8 domineerivamaks ja äratuntavamaks stiilielemendiks. Uus mudel näeb välja madalam ja pikem, kuid siiski on säilitatud selle tavapärased mõõtmed: pikkus 4284 mm, laius 1789 mm, kõrgus 1456 mm, teljevahe 2236 mm.
Kasutajasõbralik digimaailm
Uued näidikud ja veebipõhised meelelahutussüsteemid moodustavad ühtse digitaalse juhiala. Eraldi alal paiknevad puutetundlikud nupud ja liugurid ning esiklaasile peegeldatav ekraan (HUD) on saadaval lisavarustuses.
Digitaalsete juhtnuppude ja näidikutega tõstab Volkswagen inimese ja masina vahelise suhtluse uuele tasemele. Lisaks sellele, et süsteemid on üksteisega ühendatud, tagab pidev võrgus olek ühenduvuse ka väljaspool Golfi saadavalolevatele võrguteenustele.
Integreeritud eSIMiga pardaühenduvusseade (OCU) ühendub We Connect ja We Connect Plus veebifunktsioonide ja teenustega.
Tänu võrguühendusele muutub navigeerimine interaktiivseks, mis tähendab, et auto on võimeline teel olles automaatselt salvestama huvipunkte koos erineva teabega. Näiteks restoranide telefoninumbrid laua mugavaks ja kiireks broneerimiseks nutitelefonist. Digitaliseeritud kuvakeskkonda saab ka igakülgselt kohandada, et see vastaks iga juhi individuaalsele maitsele.
Juhiabi ja nutikas ümbruse jälgimise süsteem suurendavad turvalisust
Kaheksanda põlvkonna Golf seab etaloni kompaktklassi autode juhiabi funktsioonidele – nimelt on esmakordselt maailmas lisatud kompaktklassi autole Travel Assist funktsioon, mis võimaldab juhil sõita maanteedel kuni 210 kilomeetrise tunnikiirusega, ilma et ta peaks aktiivselt roolima, kiirendama või pidurdama. Seega on pikad autosõidud mugavamad ja turvalisemad. Uus Golf on ka esimene Volkswageni mudel, mille standardvarustuses on nutikas ümbruse jälgimise süsteem: Car2X tehnoloogia kogub teavet kuni 800 meetri raadiuses asuvatelt sõidukitelt ja liiklustaristult, et hoiatada juhti ja teisi läheduses olevaid Car2X mudeleid eesolevate takistuste eest. Omavahel suhtlev autovõrk on muutumas reaalsuseks, ka Volkswagen plaanib lähiajal lisada nutika Car2X tehnoloogia masstoodangu standardvarustusse. Lisaturvalisust pakuvad ka uued osaliselt interaktiivsete funktsioonidega IQ.LIGHT LED-maatrikstuled.
8 uut mootorivalikut ja kuni 17% vähem saastet
Uue Golfi mootorivaliku hulka kuulub nii TSI-bensiinimootor, diiselmootor (TDI), TGI ehk maagaasil põhinev mootor, nn kerge hübriid eTSI ning laetav pistikhübriid eHybrid. Kõikides bensiini- ja diiselversioonides kasutatakse turbolaadijat ja sissepritsega mootorit.
Uute autode võimsused jäävad vahemikku 66 kW (90 hj) kuni 221 kW (300 hj). Esmakordselt on klientidel võimalik valida kaheksa erineva Golfi mootori versiooni vahel. Bensiinimootoriga Golfide seast on võimalik valida kahe kolmesilindrilise, 66 kW/90 hj või 81 kW/110 hj mootori vahel ning diislite hulgas on saadaval kaks neljasilindrilise, 85 kW/115 hj või 110 kW/150 hj mootoriga varianti.
Täiendatud TSI-versioonidel on tänu uuenduslikule põlemisprotsessile nii madalad kulud kui ka heitkogused. Uuendusi on ka diiselmootoriga Golfidel – uus AdBlue väljalaskesüsteem on topeltdoseeriv. Selle mõjul väheneb märkimisväärselt õhku paisatav lämmastikoksiidi kogus. Uued TDI-mootoriga VW Golf mudelid on kuni 17% säästlikumad kui nende eelkäijad.
Kolm eTSI ja kaks eHybrid varianti
Esmakordselt VW Golfi ajaloos on saadaval viis erinevat hübriidversiooni. Lisaks sellele rekordnumbrile tähistab oma debüüti Volkswagenis ka 48V tehnoloogia: 48-voldised starter-generaator ning liitiumioonaku koos uue põlvkonna TSI-bensiinimootoriga moodustavad uue nn pehme eTSI hübriidi. Uus tehnoloogia mitte ainult ei vähenda kütusekulu 10% võrra (vastavalt WLTP-le), vaid parandab ka käivitamise dünaamikat.
Valiku hulgas on kolm eri võimsusega eTSI versiooni – 81kW (110 hj), 96kW (130 hj) ja 110kW (150 hj). Pistikühendusega hübriide on kaks – uus ja väga võimekas 150 kW (204 hj) eHybrid ja täiendatud sportlik GTE, mis annab välja 180 kW (245 hj).
Veelgi täiendatud standardvarustus
Kaheksanda põlvkonna Golfi standardvarustuse hulka kuuluvad LED esi- ja tagatuled, Keyless Start võtmeta käivitussüsteem, digitaalne juhiala, mobiiliühendusega ja veebifunktsioonidega We Connect, multifunktsionaalne rool, automaatne kliimaseade, Lane Assist sõiduraja hoidmise süsteem, uus Start-Stop süsteem, Front Assist ümbruse jälgimise ja jalakäijate hoiatamise süsteem ja Car2X nutika autovõrgu ja ümbruse jälgimise tehnoloxogia. Järgmise aasta jooksul tuuakse turule ka Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE ja Golf R mudelid.