Skip to content

Renault Capturiga Poolat avastamas

Renault müügihitt Captur, mida on kokku müüdud 1,2 miljonit on saanud täiesti uue mudeli ja sellega seoses lennutati meid Poola, et panna auto enne Eesti müügisalongidesse jõudmist proovile.

Kas see on lihtsalt kõrgemaks tõstetud Clio?

Jah, Captur on tõesti samal CMF-B modulaarsele põhjale tehtud, aga lisaks kõrgemale istmeasendile on välimuses natuke musta plastikut, et anda “maasturi” ilme ja ka tagatuledes on olemas C kujutis, mis Clio puhul puudub. Väikesed erinevused on ka autos sees, kus näiteks Capturile saab valida hõljuva keskkonsooliga ehk käigukangi valits on ühendatud elektroonikaga ja all olev juhtmevabalaadimise võimalusega panipaik jätab mulje, kui käigukang hõljuks.

Võrreldes seda ilma selle lisata autoga siis kindlasti võimaluse korral tasub sinna kasti märge teha. Lisaks on veel pisikesi erinevusi nagu salongi puhurite kuju ja asetus aga üldiselt on tõesti kõrgema Clio-ga, milles on natuke ka rohkem ruumi. See pole aga üldse paha, sest uus Clio on väga hea auto.

Kuidas eristub teistest?

Pisike linnamaastur ehk klass, kus konkurente on piisavalt ja esimesena tuleb meelde Nissan Juke, mis oskab teistest eristuda ja silmapaista. Kas positiivselt või mitte on igaühe enda otsustada. aga välja paista teiste maasturite seast pole just kõige lihtsam ülesanne.

Juke on ühtlasi ka samal CMF-B platvormil, sest Nissan ja Renault teevad ses vallas koostööd. Captur pole küll nii omamoodi välimusega aga eristub piisavalt ülejäänutest. Üks valdkond, kus Captur paistab silma on erinevad sõiduabilised. Väikeste linnamaasturite klassis on Capturi eeliseks just sõiduabilised, mida teised pole veel jõudnud enda autodele kallimatelt/suurematelt mudelitelt üle kanda.

Autol on 360kraadi kaamera, automaatne hädapidurdus ratturi ja inimese tuvastusega, ummikuabi, liiklusmärkide tuvastus ning adaptiivne püsikiiruse hoidja reahoidja abiga. 10 aastat tagasi polnud neid lisasid veel isegi luksusmarkide tippmudelitel. 

Salong on paremaks läinud


Lisaks sõiduabilsitele paistab silma Captur ka interjööriga, mis väikeste maasturite seas tõstab Capturi natuke luksuslikumasse klassi. Pehmed materjalid katsumise kõrgusel kõikidel varustustasemetel, osad lülitid on viimistletud alumiinium detailiga ja istmed on ehk natuke saanud inspiratsiooni Volvost, mis on tõsiselt mugavad. Õnneks on Renault mõistnud, et füüsilised kliima nupud on paremad ja sarnaselt Kadjarile on jäetud need alles.

Salongis jääb esimese asjana silma suur 9,3” multimeediaekraan, mille Renault kuulutab uhkelt kõige suuremaks selle segmendis. Baasvarustuses tulev väiksem 7.0 tolli on aga arvatavasti piisav ja tagasihoidlikum. Infosüsteem ise on saanud samuti uuenduse ja graafika on tänapäevane. Kasutamismugavuselt aga AppleCarplay ja Android Auto vastu ei saa, mis on samuti Capturil olemas. Suuremaks muutuseks on aga mu arvates uus digitaalne näidikupaneel, mis on 10,2 tolli ja suudab kuvada rohkem informatsiooni nagu Audide ja VW puhul. Hetkel proovisõidu autodel aga seda lisa proovida ei saanud.

Proovisõidu ajal möödus suur osa ka äsja valminud Warssawi-Lublin valminud kiirteel. Müra salongis on vaikne aga seda kiirusteni kuni 110km/h. Poola kiirteedel, kus küll 120 kmh lubatud aga selle kiirusega sõites sõidetakse sinust kui postist mööda sai proovitud ka natuke suuremaid sõidukiiruseid. Auto püsib stabiilsena seega Saksamaal Autobahnil pole sõites muret, et jääd kellelegi jalgu. Ületades Eestis maksimaalset lubatud piirkiirust hakkab tuulemüra natuke häirima, rehvimüra aga püsib vaiksena ka 120+kmh kiirustel.

Disainikeel tegi suure sammu


Välimus pole midagi erakordset aga Clio-lt laenatud disainikeel teeb autot võrreldes eelmise generatsiooniga suure sammu ja teeb ära tuntavaks. Kui eelmise generatsiooni Captur kippus halli massi sulanduma ja kui Renault märgid eemaldada siis poleks oskanud kohe ka öelda, mis autoga tegu. Välimust saab aga kohandada enda meeldimisele ja värvikombinatsioone kokku on 90 tükki!

Proovisõidult aga jäi silma ikkagi musta katusega punane ja oranži tooni autod, mille värv mängis valgusega ja must katus muudab autot visuaalselt madalamaks. Amethyst Black tooni tundub ka midagi, mis võiks sellele autole suurepäraselt istuda. Välimuse kohapealt on kõige ära tuntavam muutus C-kujulised LED tuled ja nende all imekombel polegi kinnised plastikud vaid päriselt õhku suunavad avad.

Rohkem mootoreid


Mootorivalikus on lisaks bensiinimootoritele veel alles diiselmootorid jan kõige huvitavam mootorivalik ehk hübriidajam on tulemas järgmise aasta keskel. Pistikuhübriid saab olema esimene laiatarbemudel oma segmendis. 9,8kWh aku ja kaks elektrimootorit on seotud 1.6 liitrise bensiinimootoriga. Lubatud sõiduulatuseks on linnakiirustel 65km ja kombineeritult 45km. Bensiinimootoritest on saadaval kolmesilindriline 1.0 liitrine 100 hobujõudu arendav mootor, millest on omakorda ka LPG versioon saadaval. Neljasilindrilisi mootoreid on valikus kaks ja mõlemad 1.3 liitrised 130hj ja 155hj arendav võimsam versioon, mida Clio-le ei pakuta. Diiselmootoritest saadaval kaks versiooni, 95 ja 115 hobujõudu arendavad 1.5 liitrised mudelid. Valikus on 5 ja 6-käiguline manuaalkast ja topeltsiduriga 7-käiguline automaatkast. Proovitud autodel oli kõigil just see viimane aga ei tasuks oodata eriti sportlikust nagu muidu topeltsiduriga automaadist, sest selle käigukasti seade on üsna rahulik. Niikaua kui käigukasti mitte ehmatada saab see oma tööga märkamatult hakkama. 

Poola teed nõuavad omajagu tähelepanu

Sõiduomadused on valdkond, kus Captur ei hiilga aga pole ka otseselt halb. Kui osa proovisõidust möödus maailmatasemel kiirteel siis ülejäänud testiks suunati meid Poola õunapuu istanduste vahele, kus teed olid täpselt sellised nagu ootaks Poola külavahe teedelt. Kui inimesed kipuvad kiitma Poola teedevõrgustikku siis ilmselgelt ei mõelda neid külavahe teid. Mõned kurvid olid ka peidetud külade vahele aga sellele ei suutnud mõelda, sest auto vedrustus pidi omajagu tööd tegema, et teed siluda. Järgmisel päeval toimusid testisõidud Lublini linna ümbruses, kus oli kavas maaililsite vaadetega teekond. Kas teekond just maaliliste vaadetega oli aga tee ise oli oluliselt paremas olukorras ja sai hinnata vedrustuse tööd natuke paremini. 

Lihtsalt kehva teekattega teel autoga sõita on meeldiv aga kehvemal teel nagu eelneval päeval meid Poola kostitas muutub vedrustus natuke lärmakaks ja kipub üleliigselt rappuma. Õnneks keskmised Eesti külavahe teed on paremas korras, kui Poolas ja see häirima ei tohiks hakata. Samas ega linnamaasturilt ei oota ka suurepäraseid kurvi läbimis oskuseid ja kui tõesti soovid paremaid sõiduomadusi siis on ka see võimalik ehk osta Renault Clio! Boonuseks natuke madalam kütusekulu ja hind. Roolitunnetus on linnamaasturi kohta hea ja pole üleliia kerge, Sport-sõidureziimis muutub rool natuke raskemaks. 

Selgeks sai, et Poola teedeehitus ei lõppe kunagi, sest tagasi lennujaama poole sõites sai nautida ka seda. Neljarealised maanteed on Poolas tõesti maailmatasemel aga selle eest suuremalt maanteeltt maha keerates on kohtati teine olukord, mitte midagi katastroofilist aga Eesti külateed on igal juhul paremas korras ja ilusamate vaadetega.

Kokkuvõtvalt…

….kui esimene Captur tuli turule 2013 aastal siis konkurente sel eriti polnud peale Juke. 2014 aastal  võttis Captur Nissanilt enimmüüdud väikese linnamaasturi tiitli ja siiamaani on kokku müüdud üle 1,2 miljoni auto. Nüüd on aga olukord muutunud ja peab rinda pistma üle 20 erineva konkurendiga. See eest pole aga Capturi müüginumbrid aja jooksul langenud ja tundub, et uue mudeliga jätkavad tõusu, sest uus on lihtsalt parem ja ka hind võrreldes konkurentidega igati mõistlik.

Kokkuvõttes ei ole vahet, mis mina ütlen. Neid autosid ostetakse hulgim, sest hetkeseisuga on see omas klassis üks parimaid ja pakub konkurentsi ka premium klassi kompaktmaasturitele. Kui kauaks Captur püsib müügihitt näitab aeg, sest ma ennustan peagi algamas uut väikeautode pealetungi aga Renault puhul pole karda, sest valikus on alati olemas ka Clio.

PS! Peale proovisõitu tuli ka uudis, et sarnaselt Clio-le on saanud Captur NCAP testis 5 tärni.

Kiired faktid veel lõppu: esimesed autod juba Eesti salongides, hind algab 15k, toodetakse Hispaanias!

Peamised rivaalid T-Roc, Duster, Juke, Peugeot 2008

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

16 − fourteen =