Enne kui ülevaate juurde asume
Kui keegi juhtus nägema 25.07 südaöösel Koplis Uus-Maleva tänaval intsidenti, mille käigus tänava äärde pargitud sinise Volkswagen Arteoni paremat külge (tagatiib ja tagumine uks) rihiti, andke kohe Sõidame! toimetusele teada.
Just nii, selline traagiline juhtum tabas mind proovisõidu vältel. Kujutage nüüd ette, et astud hommikul korterist välja ning leiad enda eest kriimustatud auto. Auto, mis ei kuulu pealekauba veel sinulegi.
Mugav ka väiksemates jõunumbrites
Räägime Arteonist ise ka. Ma pole ega saa kunagi VAG-grupi tulihingeliseks austajaks, aga Arteon suutis tolle kahe päevaga mu jäise südame üles sulatada. Auto “spec” oli paberi järgi tegelikult üsna tavaline – R-Line liistud ja jupid, sinine värv ning 2.0 TDI 110 KW mootor DSG kastiga. Aga pärast auto loovutamist käisin ma üle pika aja konfiguraatoreid ja kuulutusi läbi lappamas. Vist hakkas meeldima!
Arteon on ilus auto ning sõidab ilusalt. Erinevalt mitemtest konkurentidest, näiteks A5 Sportbackist, valitseb rooli keerates “kohaloleku” tunne. Klassikaline kaksnull-diisel on piisav et maanteekiirusteni väikese turbovile saatel jõuda, ent meeldejäävuse osas ta ei hiilga. Kui välja arvata olematu kütusekulu muidugi. Juhitavus on suisa GTi-lik, rool on jätkuvalt üsna elutu, ent esisild reageerib kiiresti ja teravalt. Alajuhitavus ja kinnipoomine tuleb isegi esiveolisena üsna hilja. Arteoniga ringi sõites tunned sa, kuidas jõud läbi auto ratastesse kanduvad, ning seda nad teevad väga sujuval moel. Siiani on seda mõnusat tunnet mulle suutnud tutvustada vaid ammu omatud Saab 9000 Aero. Veermik ei ole nüüd nii imeliselt tasakaalus nagu näiteks uutel Mersudel, ent palju puudu pole. Auke tunned sa vaid rooliga, muusas osas hõljub Arteon vaibana kõigest üle.
See salong….
Arteon on tõesti väga-väga kaunis auto, aga mul on tunne Volkswagen eraldas disainiosakonnale piiratud summa. Või siis tegi mingi ettekirjutuse. Sest kui väljast on Wolfsburgi insenerid loonud tõelise šedöövri, mis teeb disanililt silmad ette enamikele VAG-kontserni sedaanidele, siis salong pehmelt öeldes küsitava väärtusega. Jah, see on kvaliteetne, midagi ei logise ja kõik on ergonoomiliselt mugav. Aga kui ma maksan 40 000+ auto eest, siis ma ei taha et see näeks seest välja nagu Volkswagen Polo. Tundub, nagu oleks siin raha otsa saanud või inseneridel lihtsalt keelatud edasi tegutseda. Analoogkell armatuuril ei ole huvitav disainielement. Pluss on muidugi massiivne ruumikus autos. Ka tagaistmetel on ruumi laiutada ning pagasiruumi on võimalik lausa korter välja üürida.
Arteoni hinnad algavad 38 553 € uuena. Mis on auto olemust arvestades tegelikult päris asjalik hinnanumber, eriti kui tegu on minusilmis parema masinaga kui A5 Sportback. Võimsad 206 kilovatised versioonid on saadaval 46 901 eurost ning see oleks puhtalt minu soovitus. Kuigi eestlasele võivad need numbrid algul hirmutavana tunduda, siis kütusekulu ei ole üldsegi mitte niivõrd suur ning auto sõiduomadused paranevad tohutult.
Ma siin hiljuti arutasin sõpradega, et milline uus alla 50-000 eurone auto omale soetada? Siiani olid mu valikus Alfa Romeo Giulia Veloce ning Lexus IS 250, heal päeval ka Jaguar XF. Aga nüüd tundub, et oma koha on leidnud ka Arteon.
Plussid: Hingematvalt kaunis välimus. kohalolek, head sõiduomadused, ruumikas, hind võrreldes konkurentidega
Miinused: Salong on igavavõitu