Mõeldes Jeepile turgatab mulle esimese asjana meelde Wrangler ja vanemad Grand Cherokeed. Ehk üks korralik maastur, mis ei karda kui asfalttee asendub lume, muda või liivaga.
Seekord aga proovisime hoopis üht väikest esiveolist Jeepi, mis on ka Jeepidest enim müüdud mudel Euroopas. Toodetud on ta samuti Euroopas, täpsemalt Itaalias koos 500X mudeliga. Viimast sai ka hiljaaegu proovitud, mille ülevaate leiab SIIT!
Renegade on saadaval neljas versioonis Sport, Longitude, Limited ja Trailhawk, millest viimane on ehk ka see nii-öelda päris Jeep, mis on ka saanud “Trail-rated” märgise
Renegade sai mudeli uuenduse 2018 aastal ja sellega kaasnesid uued esituled, uuendatud infosüsteem ja värske mootorite valik. Renegade’i loomisel on Jeep teinud üsna palju viited kunagisele sõjaväeautole– Willys’ele. Viiteid toonasele kangelasele leiab Renegade’ist omajagu, sest neid on puistatud üle terve masina. Alustuseks kandiline välimus, ümarad esituled ja seitsme avaga esivõre. Esituled on vast ka see kõige silmatorkavam ja õnnestunum osa mudeliuuenduse puhul. Esimesed led-rõngad jätavad mulje, kui oluliselt kallimast autost. Tagatuledest moodustuvad kaks X-i on austusavaldus esimesele Jeepile, mille taga oleval kanistril oli samuti äratuntav X. Välimuse poolest on ju täitsa eristuv ja paneb järgi vaatama küll.
Proovisõidu autoks oli kasutada 1.3 mootoriga 111kW Limited versioon DDCT käigukastiga. Limited siis tähendab kõrgemat varustustaset, kus vist pea kõik olemas- panoraamkatus, distantsi jälgiv püsikiiruse hoidja, liiklusmärkide tuvastus jpm. Nelikveoline Renegade on ka valikus olemas ja saadaval koos 2.0 MJET diiselmootoriga.
Kuidas sõita on? Parem, kui keskmine linnamaastur. Antud autol olid üsna väiksed veljed ja seetõttu suur rehvi küljekõrgus, mis andis omajagu tunda. Samas suuremaid velgi me ei soovita, sest Jeep on ikka mõeldud selleks, et ei peaks mõtlema äärekividele ja ei tunneks muret, kui teelt maha keerad. Sellega kaasneb ka boonus – salongis on vähem rehvimüra. Tühimass 1477 kg seega pole ka tegemist just kõige kergema autoga. Teelt maha keerates ei tundunud ka Renegade nagu oleks omast elemendist väljas.
Seest on auto avar ja tundub suurem, kui tegelikult on. Sellele aitas kaasa ka heledat värvi pehme nahksisu ja panoraamkatus. Interjööris on hulganisti erinevaid väikseid kiikse, mis tuletavad meelde, et sa oled Jeepis mitte tavalises hallis linnamaasturis. Disaini vihjeid leiab esiklaasilt, näidikute ja kõlarite ümbriselt ning puudu ei ole ka suur käepide armatuurilt. Natuke ameerikaliku omapära on selles Itaalias toodetud Jeepis säilinud ka nagu rooli taga olevad volüümi ja jaama vahetuse nupud. Miks autotootjad seda rohkem ei kasuta? Vähem nuppe roolil, kuigi nendega pole ka just kokku hoitud selle auto puhul. Rool ise pigem jämedama poolne ja istub kätte hästi. Uconnect infosüsteem on ka aja jooksul muutunud järjest paremaks ja on vaat, et üks parimaid turul.
See on Jeep, mis hirmsasti tahab olla Jeep aga samas nagu ei ole ka. Kokkuvõtvalt on Renegade esiveolise variandina linnamaastikule mõeldud Jeep, mis ei karda teelt välja keeramist ja aeg ajalt rattaid mudaseid tegemast. See on Jeep, millega Jeep üritab sind kliendiks meelitada ja konksu otsa saada, et ka järgmiseks autoks vaataksid just Jeepi.
Kindlasti ei ole Renegade oma klassis kõige parema juhitavusega, mugavam, madalama müratasemega aga kui sa tahad väikest linnamaasturit, mis poleks nagu iga teine siis Renegade on just see.