Skip to content

Mercedes-Benz E220d – Vana ikoon saab uue näo

Luksusauto on pehmelt öeldud. See pole lihtsalt Mercedes-Benz E-Klass, vaid firma kõikide moodsate teadmiste ning kogemuste kõige parem ning mõistlikum väljendus. Viiendat põlve mööda ilma ringi vurava E-klassi ning selle värsket mudeliuuendust peab Mercedese turundus nimelt suisa ettevõtte südameks. Mida uut päikese alla siis ikkagi leidub?

Salong on ulmeline, ent mitte liialt priiskav

Esialgsest vaimustusest üle saades märkasin esmalt soliidset ning detailirohket väliskujundust. Ustel olevad jooned kõverduvad väikese nurga all allapoole, andes autole väärikama ilme. Eesmised laternad on puhta ja värske välimusega, andes vaatajale aimu uudsusest ning kaasaegsusest.

Järgneb sisustus, millel on sarnaselt välisküljele omamoodi topeltilme. Tepitud nahast istmed jätavad mulje keerukusest, ent kombineeritult näiteks valikulise alumiiniumi ja klaverimustaga, süstivad smokingus sakslasesse pisut metsikust.. Topeltinfo- ja meelelahutusekraanid ning ebakorrapärase kujuga “juhthiir” sisekujundusele Star Treki tunde koos keskkonsoolil oleva kella ja ümmarguste õhuavadega. 

Erinevalt mõnest teisest tippklassi sedaanist ei proovi Mercedes aga ülemäära edevusega välja paista.Tasakaal on leitud “vau-kui-ulmelise” tulevikutunde ning soliidse esinduslikkuse vahel.

Algtaseme 220d saab hakkama tavapäraste nuppude ja 8,4-tollise keskekraaniga, kuid suur samm edasi on šikk kahe tahvelarvutiga ekraan, mis ühendab kaks 12,3-tollist ekraani saavutamaks ergonoomiline “panoraamne” kasutusmugavus. Roolil on ka paar pöidla suurust puutetundlikku padja, mis on uus alternatiiv keskmisele keeratavale nupule. Liideste, graafika ja üldise kvaliteedi osas on Mercedes selle autoga ohtralt latti tõstnud.

Alumiinium on teemas nii keres kui mootoris

Olgugi et tegu on eelkäijast suurema ja mahukama sõidukiga, on uus E-Klass ka kergem., Kaalu vähendamiseks kasutab ta oma struktuuris ülitugevat terast ja alumiiniumi. Sarnast lähenemist on kasutatud ka populaarseima mootori, kaheliitrise diisli kallal. Nimelt on 4-silindriline diiselmootor alumiiniumist valatud plokiga (17% kergem kui eelmise generatsiooni mootor) kokku 100 kg vähem kui eelmine mudel. E 220D tähise taga peituv masin on ühtlasi ka üks populaarsemaid mootorivalikuid, kombineerides oma 141 kW ning 400 nM numbritega kuldse kesktee ökonoomsuse ning piisava minekuga.

Mis puutub majapidamisse – ruum, ergonoomika, kasutajasõbralikkus, kõik igapäevased asjad, mis on oluline – siis Mercedes tabab sellega naelapea pihta. See on ju siiski E-klass: me ei ootaks ju tegelikult midagi muud.

Aga kui teid paelub lisaks mugavusele ka sõiduomaduste nimistu, siis ka seal on raske midagi negatiivset leida.

Auto on tee peal pehmelt öeldes (või sõites!) siidsujuv. Vedrustus tekitab tunde nagu sõidaks pilvega, teemüra on minimaalne ning pikad maanteesõidud mööduvad silmapilkselt. Ja seda üldse mitte sportlikkuse arvelt, sest mootor annab välja täpselt õiget võimsust ning juhitavus on krapsakas oma võrdlemisi suure kere kohta.

See polegi mõeldud olema nimetatud Mersu põhiline trump, sest 220D toob esile veeremismugavuse, nõtke sõidu ja sujuva kerekontrolli. See pole auto, millega sisenete kurvi ukselinkidel, ent väledusest ei jää teil kunagi puudu. Neljasilindriline diisel on käivitamisel ja väikestel kiirustel veidi häälekas, kuid maanteekiirusel muljetavaldavalt summutatud.

Autos toimetav standardvedrustus hõlmab endas terasvedrusid ja passiivseid amortisaatoreid. Dynamic Body Control ja õhkvedrustus on veelgi paremad, ent valikulised. Suurest lisavarustuse loendist leiate Drive Piloti, mis ühendab auto adaptiivse püsikiirushoidiku ja aktiivroolimise, et pakkuda seni kõige autentsemat isesõitva autosõidu kogemust. Olen täiesti veendunud, et see auto suudaks ise Tallinnast Tartusse sõita ilma kordagi rooli-pedaale katsumata. Mercedes tahab olla autonoomse tehnoloogiaga autotööstusharu liider ja kahtlemata õnnestub: ma ütleksin, et siit on veel midagi vinget tulemas.

Pole sugugi ka nii, et auto poleks ökonoomne võrdlemisi väikse diiselmootori ja massi kohta. Tallinn-Haapsalu-Tallinn väljasõidul (sh ka linnavahelises liikluses) tuli keskmiseks 5.5l / 100km kohta.

Kokkuvõtlikult; hea välimusega, usaldusväärne ja ökonoomne sedaan, mis kestab ilmselt põlvkondi. Mida veel ühest autost tahta?

Galerii:

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

one × one =