Autoajakirjanikuna pean tõdema, et enamike uute autodega on tegelikult hea ja mugav sõita. Piirid masinate ja tehnoloogiate vahel on hägustunud ning same but different on rohkem moes kui kunagi varem. Kuid aeg ajalt potsatab turule ka midagi rohkem eristatavat.
Mida siis arvata uuest Mercedes-Benz A-Klassist? Stuttgarti perekonna pesamuna neljas põlvkond on võrreldes eelmistega teinud meeletu-meeletu arenguhüppe. A-täht ei tähista enam mitte nomenklatuuri, vaid suurepärast hinnet (kui võtta arvesse keskkooli hindeskaala). Nina on läinud teravalt kurjaks, kumerused muutunud lopsakamaks ning mõõtmed suuremaks. Pakkumisel on nii klassikaline luukpära kui ka uudne sedaankere.
Põhiemotsioon oli aga järgmine: See on Mercedes, mis paneb sind tundma end Mercedeses. Mõne üksiku mudeli puhul ma seda paraku öelda pole saanud.
Iseloom vastavalt kellaajale
Ehk maakeeli – päevasel ajal oli prooviauto justkui mini-AMG’lik sportauto. Paksud, eristatava sulgumishäälega uksed kandsid sametist Alcantarilikku kuube ning süsinik-pianomustjas materjaliring tantsis ümber hariliku MB näidikuploki ja rooli. Kohati on kasutatud ka huvitavat kummilaadset materjali. A-Klass on tänapäeva mõistes üsna väike auto, kuid ruumipuudust ei teki ka neljakesi mööda maad ja ilma veeredes.
Öösel algab pihta uutele Mersudele omane kohalik “Valgus Kõnnib Kadriorus” etendus ning atleetlik hoiak muundub rahulikuks ning väljapeetuks. Varustuse poole pealt tasub ehk enim mainida uut “Mercedes Me” hääljuhtimisabi, mis on….. naljakalt kohutav. Briti aktsendiga ülemteenrinna (on see sõna?) lendab marginime ütlemise järel kohale nagu viis kopikat, kuid inglisekeelseid lihtsamaid käsklusi väga mõista ei taha. Puuteplaat keskel teeb mõnusa MBUX süsteemi kättesaadavaks ning sõidu väga rahuldusttekitavaks.
Fun, Fun ja veelkord Fun!
Just nii. Kuigi kataloogis köidavad silminii nelikveolised kui ka esiveolised “turbokad”, ei tasu kaheveolisi maha kanda. Minule antud sõiduki aiste vahel tuksus 1.3 liitrine turbomootor võimsusega 120 kilovatti, jõud rakendus esisillas. Mõnusa podinaga neljasilindriline kiirendab sajani (8,1s) üsna jõudsalt, vaid lõpupööretel tundub energiline vurts otsa saavat. AMG Speedshift 7-käiguline kast vahetab väga pehmelt ja kiirelt, natuke võib-olla isegi liiga pehmelt. Labadega tegutsedes näiteks allavahetusi väga ei tunne, luues vahel pisut segase olukorra.
Rool on sulgkerge kuid reageerib äkiliselt. Sportrežiimi raskus teeb ratta isegi natuke ebaloomulikult raskeks, kärmel sõidul tasuks autot hoida kerge rooli peal. Mainida tasuks ka ehmatavalt head pöörderaadiust. Esiklaas on kitsas ning hoiak koguaeg ette fikseeritud, justkui auto sunniks sind pidevalt tähelepanu ees hoidma. Kurb, et ma sellise hea omaduse aastal 2019 välja pean tooma – päris mitmed värsked mudelid juhivad sind juhtimiselt tegelikult eemale.
A 200 vedrustus on ülimalt tasakaalukas. See on pehme, hüplev ning ligulev ilma igasuguse kerevajumiseta, talletades endis samas kurvilistel teedel vajaminevat jäikust ning “lõikavust”. Teine märkimisväärne nähtus on A-Klassis on juhiabid. Tavaliselt ma lülitan kõik kohe välja, reaabi sööb mu närve, eelhoiatussüsteem kisab asjatult ning sealt tulenevad äkkpidurdused murravad kaela. Kuid mitte Mercedeses. A-Klass justkui saaks aru millal sa tegelikult ise autot juhid ja millal tegelikult kontroll kadunud on. Reaabi näiteks ei sekku mööda käänakuid möllates, kus kerge joontevaheline lõikamine on paratamatu. Seevastu aga ehmatab korralikult kui sõbraga juttu vestes kõrvale kaldud. Ning seda isegi väga taktitundeliselt.
A-Klassi hinnakiri algab 27 120 eurost ning võimsaima, mitte-AMG A250 4Maticu saab soetada umbes 10 000 eurot kallima hinnaga. Ning teate mis? See auto on igati oma hinda väärt. Pisi-Mercedese kohta on uus A-Klass hästi varustatud, kiiduväärt sõiduomadustega ning pole oma olemuselt tegelikult üldse kaugel suurematest vendadest. Ta annab sulle kohe mõista, et tegu on Mercedesega, mitte järjekordse igaautoga mis tänaval veereb.
Plussid: Sise ja välisdisain, sõiduomadused, hinna eest pakutav, Mersulikkus! ( iga MB mudeli kohta seda öelda ei saa)
Miinused: Natuke rohkem maanteemüra kui arvata võiks, Mercedes Me kipub olema jonnakas.