Uued Berlingod olid meie käes ligi kuu aega ning selle aja jooksul saime lisaks kütusekulule teada nii mõndagi uut ja huvitavat. Toome siinkohal välja mõned üldjooned.
Sellega on üllatavalt lõbus sõita
Võrreldes eelmise põlvkonnaga on uus Berlingo korralikult kosunud. Juba 4,4-meetrisele mahtuniversaalile pakutakse isegi veel pikemat, suisa reisibussi meenutavat varianti. Autot vaadates võiks ilmselt eeldada, et masin on järsemaid pöördeid sooritades kohmakas ja kipub kurvis “läbi vajuma” – vale puha! Rool väike, kerge ning istub hästi kätte, ka tunnetus on korralik. Kõikidel mootoritel on tuntav ja vahva väike turbo lag ning tippvarustuses autole pakutakse isegi vahetuslabasid. Kuna massikese on kõrge ja ümbermineku oht säilib, siis loomulikult ei maksa Sebastien Ogieri kombel mahapööretesse täisgaasiga tuisata. Vedrustus on pigem jäigemapoolne ning hea nähtavus & ergonoomika loovad eeldused mõnusaks sõiduks.
Sa hakkad oma asju Berlingosse unustama
Ma pole siiani päris kindel – ega minunimeline hajameelsuse tipp auto loovutamise järel midagi salongi ei unustanud ? Sest nagu reklaamitult, on seal panipaiku palju, võib-olla isegi liiga palju. Panoraamkatuse all ilutseb näiteks pikk valgusriba, mille peale on võimalik panna oma sallid-kindad, grillvardad, suusakepid ja statiivid. Keskkonsoolis laiub üüratu kattega auk, mis mahutaks parima tahtmise juures ilmselt ka täis poekoti. Väiksemaid sahtleid-süvikuid võibki loetlama jäädagi. Tagaistmetel jääb ruumi üle ka kolmekesi istudes ning soovi korral saab einestada istmete küljes olevatelt “laudadelt”. Nagu lennukis, eks?
3. Sina ei kontrolli Bluetoothi, Bluetooth kontrolib sind
Üks kõige ärritavamaid asju Berlingo juures on selle Bluetooth süsteem. Esimesel korral oma seadet ühendades jätab arvuti selle meelde ning toimib nagu kord ja kohus. Kui aga auto uuesti sisse-välja lülitad, pead Bluetoothi täielikult uuesti ühendama ning kahjuks see on üsna tüütult aeganõudev protsess. Lõpuks ma lihtsalt lõin käega ning lülitusin raadio peale tagasi, nii oli lihtsam elada.
4. Filmimeeskonnale on see auto justkui loodud
Kui jooksed päevast päeva ühe võtteplatsi pealt teisele, vead varustust ning ühtlasi ka filmid autost filmi, siis Berlingo on tõesti see mida sa vajad. Allaklapitavate istmetega tekkiv massivne pakiruum suudab mahutada peaaegu et kõik võttepäeval vajamineva, avanev tagaaken lubab ilusti masinast välja filmida ning katusereelingutele annab mugavalt kraana kinnitada. Loomulikult, kui tekib vajadus väga kiireid autosid filmida, siis 130hj diiselmootor eriti abiks pole. Kuid kui tihti seda ikka ette tuleb?
5. Selle hinna eest on autot rohkem kui küllalt
Vähesed sõidukid hiilgavad hinna ja praktilisuse suhtega nii nagu uus Berlingo. Baashinnaks on 15 500 eurot ning täislastis sõiduki saab soetada 25 250 euro eest. Kõikidel mudelitel on aga läbivaks ühisjooneks eelnimetatud praktilisus. Võimalus inimesi ja asju tuhandel kombel mahutada jääb samaks. Ning sõiduomadustelt on tegu vägagi asjaliku masinaga. Kui juba Berlingo ostmiseks läheb, siis soovitan vähemalt mootorivaliku osas kindla peale välja minna ja hankida 130 hj mootor koos 8-käigulise automaatkastiga. Kütusekulu on võrdeline BlueHDI 75 hj mootoriga ning võimekus on igapäevasteks asjaajamisteks parem.