Renault Megane RS on üks neetult äge kähkusõidu auto. Ja kui sellest jääb väheseks, siis soovitan soojalt peadpööritava RS Trophy rooli istuda. Ning kui süda karjub millegi unikaalse järgi, siis tagamootoriga sõidudelikatess Alpine A110 täidab kõikvõimalikud emotsioonilahtrid. Prantsuse autodest rääkides, muidugi.
Aga mis siis kui luukpära pole mu jaoks piisavalt esinduslik ja mul on vaja pisut rohkem pakiruumi kui Alpine pakkuda suudab? Renault’ hoiab selleks tarbeks oma mudelirivis üht peidetud aaret, milleks on Talisman 225 TCE .
1.8 Turbo serenaadi võibki kuulama jääda
Ma sõitsin kevadel diisel-Talismaniga ning olin rahul, ent süda karjus ikka äsjaproovitud tippmudeli järele. Nädalavahetus Poola numbrites tumehalli “sportsedaaniga” ning minu muljed on…samuti positiivsed ja natuke segaduses!? Ma seletan lahti.
Ma ilusa sise-ja välis disaini üle seekord pikalt ei arutle, silmipaitav on Talisman igast nurgas ja eriti öösiti (need tagatuled!).
Mootoriks on sama 1.8 liitrine turbomootor, mis peitub RS Meganes ning Alpine A110 aiste vahel. See kõlab imeliselt, on ergas, särtsakas ning pealekauba veel üsna kütusesäästlik, üks mu lemmikuid uusi “neljaseid” kui öelda võib. Talismani puhul on EDC kast programmeeritud palju sujuvamaks ning käigud tehtud üllatavalt pikaks, see annab mootorile hoopis teise esinemisväljundi. See Renault ei kiirenda, ta pikeerib sujuvalt oma sihtmärgi suunas (loe: järgmine valgusfoor) ning hõlmab endas “ma tean küll mida ma teen” suhtumist. Mulle see meeldis, ning noh, see hääl – kolmas käik ja turbovilina ning mootori vurina kaunis duett ülendavad meeli küll.
Käiguosaga olen ma väga rahul aga muu? So-so! Nelikroolimine on tore lisa ning lubab kurve rünnata peaaegu tagaveolise kiirusel, aga märja ilmaga Tallina rööbastes on see üks suur komöödia. Ma ei süüdista siinkohal Renaulti, vaid 4WS süsteeme üldse. Olen omanud kahte nelikroolimisega Honda Prelude’, sõitnud HICAS Skyline’de ja enamike 4control Renaultidega ning iga kord kui eelnimetatud teetingimused ette tulevad, on üks ratas Türis, teine Paides ja kolmas Põlvas. Ujumine on vältimatu.
Roolil on mõnus raskus ning esisild jätab väga sulgkerge mulje, justkui kaaluks auto vaid mõne tuhande kilogrammi ringis. Suuna korrigeerimine on kiire, konkreetne ja väga sportlik ja kusjuures mugavuse arvelt seda ei kompenseerita. Vedrustus on pigem jäigemapoolne, aga pehme seade sellele variandile ei sobigi. Pidurid on ahned ning haaravad ülitundlikult kinni, peatades suure sedaani loetud meetritega.
Kasutamata potentsiaal – samas hea toorik?
Tulemuseks on huvitav kompott. Mulle Talisman sõiduomadustelt tohutult meeldib. Ta on äkiline, natuke närviline ning atleetlik, justkui äsja poksiringi sisenenud noor uustulnuk. Aga ta kohati langeb nagu eikellegimaale, olles enamat kui tavaline Renault ning vähemat, kui RS. Kujutage nüüd ette Talismani oranžis kuues, mustade 20” velgedega, suurte Brembo pidurite, sportliku stangeringi ning madalama kliirensiga. Natuke arvutitööd ja 1.8 TCE saadab ratastesse 206 kurja kilovatti. Oleks ma miljonär, ostaks ma selle masina puhtalt sellise “eriversiooni” ehitamiseks.
Suurimaks konkurendiks loeksin hiljuti proovitud Insignia GSid. Opel on igatipidi kiirem auto, aga Renault sulgkerge olek ning mõnus mootor ületavad diisliklõbinaga nelikveolist sakslast iga kell. Mazda 6 on sõiduomadustelt ja hinna poolest ka üsna võrdne, ent jätab rafineerituma ja parema ehituskvaliteediga mulje. Peugeot 508 saame samuti patta panna, aga selle käigukasti seadistus jätab soovida.
Kas S-Edition Talisman “RS” peaks kuuluma sinu proovisõidunimekirja? Kindlasti, ma läksin isegi ABC Motorsi konfiguraatorisse ning panin korraliku varustusega antud versiooni kokku umbes 35 000 euroga, mis on väga asjalik summa arvestades masina võimekust. Seega, kordan oma sõnu: kui hammas Renault peale kibeleb, hoia pisut kokku ning soeta linnamaasturi asemel üks korralik Talisman.
Fotod: Autor
Meeldis: Elavaloomuline ja äge mootor, mis on tasakaalus nõtke ning täpse šassiiga. Kirsiks tordil on tõesti kaunis disain.
Ei meeldinud: Käiguvahetuslabade puudumist on tõsiselt tunda, 4control käitub halvemal teel märjaga ettearvamatult.