Kõik teavad ju Toyota Corollat, isegi inimesed, kes autodest suurt midagi ei jaga. Aastakümneid on see mudel olnud töökindluse, lihtsuse ning ülima argisõiduki musternäidis. Ning kui Toyota Baltic mulle uut Corolla Hybdrid Sports Touringut pakkus, tundus mulle ainus loogiline samm helistada Autoklassiku töökotta ning tuua kaamera ette ei keegi muu, kui 40. aasta tagune meenutus Corolla minevikust.
1979
Aeg pruunid ülikonnad selga tõmmata ning Marlboro pakk armatuurile visata. Sinu visiit Tuhande Järve Rallile küttis kired üles ning sarnaselt nähtud Celica 2000GT-le, kibelevad ka sinu käed millegi ägeda järgi. Praktilisuse arvelt kompromissi teha paraku ei saa, mispärast langeb valik Toyota Corolla KE36 “laskepiduri” peale.
Argo Autoklassikust sai selle Corolla omanikuks mõned aastad tagasi ning on tänaseks selle igapäeva-ja lustisõitude jaoks täielikult korda restuareerniud. 1.3 liitrine karburaatoriga mootor tundub väike, ent 900 kilogrammise tühimassi tõttu lidub see väike Toyota edasi nagu noor nugis. Tagavedu ning mõnus manuaalkast aitavad “fun” faktorile veelgi kaasa. Autoklassiku töökojas valmistatud masinatest saab lähemalt lugeda SIIT!
Auto on sisuliselt ehitatud omaaegse sportauto Celica põhjale, mis lubab ka sportliku suunitlusega käsitlemist. Salong on väike, väga pruun ning piilarid koos roolirattaga vaid sõrmepaksused. Sa näed kuhu sa lähed ning suudad väga kiiresti autoga ühte sulada, kasutades Toyotat nagu oma enda käsi ja jalgu. Ühesõnaga, tegu on stiilse Sõitja autoga! Aga kui palju on ajaga muutunud uus Corolla?
2019
Kui sa oled läbi ja lõhki autoentusiast, siis uue Corolla brošüüri lugedes hübriidtehnoloogia, variaatorkast ning esivedu sind ilmselt proovisõidule ei meelita. Arusaadav, aga asjadlood pole üldse mitte nii hullud vaid hoopis väga üllatusterohked.
Alustame väljast. Mu kolleeg mainis hiljuti Camry proovisõiduartiklis, et Toyotadel on käsil teine tulemine ka disaini vallas ning seda väidet saab kasutada ka uue Corolla puhul. Jaapanipärasus rakendub perfektselt läbi voolujoonelise ja sportliku kere, mis hea varustustaseme ja ilusa värviga paneb pead pöörama küll. KE36’ga võrreldes on ta loomulikult ohtralt kosunud, aga kogu selle krossoverimaania kõrval siiski üsna väike.
Salongis kergitasin kulmu ja küsisin endalt? Kas tegu on ikka Corollaga? Helenahkne sisu, avar ja valgusküllane interjöör koos mugavate istmetega panevad sind mõtlema, et sõidad hoopis luksuslikuma autoga. Mõneti jätab materjalikvaliteet teatud kohtades soovida, aga üldjoontes on areng tohutu. Sarnaselt vana Corollaga, on ka uue Toyota rool kitsas ning istub hästi kätte, ka juhipositsioonil ning armatuuri ülesehitusel pole valgusaastate suurust vahet.
Aga kas sellega on lõbus sõita? Jah, uskuge või mitte, aga on. Linnakiirustel hiilides kasutab universaal 48-kilovatist elektrimootorit ning gaasi vajutades rakendub sujuvalt kaheliitrine 112-kilovatine bensiinimootor. Gaasitunnetus on terav ning edasiminek pigem sportlik. Variaatorkaste jälestan ma igast võimalikust otsast, aga Corolla näitel on see väga talutavaks tehtud. Tegu ei ole kindlasti kiire autoga, aga õhtul külavaheteel ringi sõites meeldib ta sulle rohkem kui ükskõik mis suvaline linnamaastur. Veermik on arvestavalt jäik ning tänu uuele TNGA veermikule, on nina täpselt suunatav. Pidurite osas ma siiski pisut vingun. Asi pole niivõrd pidurdusjõus, vaid hoopis pedaali käsnjas tunnetuses, millega on raske harjuda.
Elektrirežiimi peal ringi kulgeda on tõepoolest mugav ning bensiini kasutamine tundub tavapärasel Rimiringil üsna tüütu. Akud laevad ennast ise ning kütusekulu jääb keskmiselt 5 liitri kanti.
Kuidas ma selle võrdluse nüüd kokku võtaks? Uus Corolla kannab väga edukalt läbi ajaloo tekkinud mainet edasi ning on võrreldes paljude sarnaste masinatega üsna vahva sõita. Talvel külg ees sa loomulikult enam rallida ei saa, ent suveõhtune metsatee rannaäärsesse kohvikusse on palju ägedam kui näiteks CH-R roolis sõites. Saadaval on ka luukpära ning sedaan-keretüübid ning kõigist kolmest eelistan ma enim just universaali.
Uue Corolla universaali hinnad algavad 17 450 eurost ning ilusas seades koos hea varustusega võib see rahulikult minna üle 30 000 euro. Mul on üsna raske öelda, kas täislastis hind õigustab end, ent uue põlvkonna puhul on objektiivselt raske leida asju mida laita. Argisõiduki rolli täidab ta hästi ja enamgi veel, pakkudes õuel seistes veel silmailu ka. See on midagi, mida eelmise põlvkonna kohta ma öelda ei saanud. Tundub tõesti, et Toyotal on käsil teine tulemine.
Head: Meeliköitev välisdisain ning head sõiduomadused käivad käsikäes. Salong on saanud hoopis luksuslikuma ilme kui arvata võiks
Vead: Piduripedaali tunnetus on kuidagi imelik, mõned plastikud kobisevad puudutades ehk liialt
Fotod: Karl-Erik Idasaar