Skip to content

Golf 8 x Soome x Porsched: Kas digitaliseerimine käib traditsiooniga ühte sammu?

Rohkem kui võib-olla mis tahes muu müügil olev auto, on Volkswagen Golf muutunud „vaikimisi“ autoks. See on auto, mida saate muretult soovitada, kui teie liiga sõbralik tädi pere kokkutuleku ajal autonõu küsib. See on auto, mida nähes sa kergendatult hingad, kui see lennujaama autorendi juures nurga tagant välja veereb ja säästab teid murest, et „mis auto mulle nüüd antakse“. See on ainus auto, milles tunnen läbi erinevate generatsioonide end kui kannaks vanat lemmikut sussipaari.

Ja uus Golf on käes – kuid kas see on natuke liiga uhke?

Lõppude lõpuks on Golf mõeldud autoks, mis annab teile suurepärase tunde ilma seda välja näitamata. See on mõeldud autoks, mis paneb sind tundma, et oled veel nooruke. See on auto, mis võiks leida õnnelike keskklassi perede sissesõiduteedelt.

Kui kätte tuli Volkswageni laenamise päev, et ette võtta rännak Soome Porsche Festivalile siis ei olnud sees seda tavalist õhinat, et saan midagi uut proovida. Ootasin pigem üritust. Võib-olla sellepärast, et Golf on just selline igapäeva auto. Võib-olla sellepärast, et ma olen lihtsalt nendega harjunud.

Sõltumata sellest, suundusin sellega Ülemiste Molleri juurest kodu poole, et järgmiseks päevaks valmistuda. Hommikul välisukse ja kitsaste hoovide vahel manööverdades-tagurdades mõistsin, et ma pöörasin selle oma pisikeselt keerulisest tupiktänavast välja ilma, et oleksin tegelikult korralikult üles ärganudki. Vaatasin ümberringi ning sain aru, et nähtavus on suurepärane. See pole õnnetus – see on tingitud sellest, et Volkswagen investeeris tohutul hulgal aega ja raha auto pidevaks arenguks, et veenduda, et see töötaks 99 protsendi inimeste jaoks. Isegi kui teil on vanemad, kes vaevlevad erinevate autode juhtimise ja nendega harjumise pärast, tunnevad nad end Golfis kohe koduselt. Laevas sisse-välja manööverdamine ja parkimine oli meeletult lihtne.

See on pisut sportlikum kui enne

Enne kui hakkan vedrustusest jutustama, tasub märkida, et Volkswagen annab suurema võimsusega Golf 8 mudelitele keerukama tagasilla kui väiksema võimsusega autodele, täpselt nagu Mk7 puhul. Kõik, mis on üle 150 hj, saab mitme õõtsaga tagasilla, mis sõidab mõnusamalt üle Soome poolkorras teedel olevate aukude ja kühmude, kui see on teie jam.

Meie kollane proovinumber on varustatud 48-voldise hübriidsüsteemiga ja 1,5-liitrise mootoriga, mis pumpab välja mõistlikud 150 hj (110kw). See pinnapealne hübriidsüsteem asendab generaatori ja starteri elektrigeneraatoriga, mis suurendab ka kiirendamisel veidi pöördemomenti. Järsemal kohaltminekult on kindlasti tunda elektrimängu, samal ajal kui mootor ja seitsmekäiguline DSG automaatkäigukast võrratult omavahel hakkama saavad. Linnavahel sõit oli lausa lust ning tegi ummikud talutavaks.

Golf ei pane teie juukseid otseselt kiirusega põlema ja 0-100 võtab tehaseandmetel adekvaatsed 8,5 sekundi, kuid natuke huvitavam on just Golfi šassii. Ei, päriselt.

See pole kellegi väitel jäik, kuid ta on kaotanud osa Mk7 pehmusest. See kompenseerib teravama sissekeeramise ja väiksema kere rullumisega kurvides. Kui vana auto tundus kõrvalteedelt läbi surudes täiesti sihker-kihker, on sellel autol umbes 10 protsenti rohkem sära. See ei pane teie nägu hõõguma ja selle taguots mõtlegi libisema hakata, kui kurvis järksu gaas lahti lasta, kuid see tähendab, et tulevastel GTI ja R mudelitel on veelgi parem baas, mille pealt ennast üles töötada. See on hea uudis.

Küll aga paneb juuksed kiirusega põlema Porsche raja autod. Festival oli tavalisele külastajale hõlpsasti üles ehitatud, sissepääsu pool olid boksid ja sponsorid. Edasi raja poole jalutades olid vasakul pool vanemad klassikud, raja tribüüni taga suure platsi peal oli mudelipõhiselt pargitud. Ürituse kontingent olid pigem vanemad mehed, mis on täiesti arusaadav.

Märkimisväärsematest autodest oli ilmselt RWB 911, Taycan, 968 ja 356, mida näeb kindlasti pigem harvem. Kõige rohkem üldpildis oligi 911, Boxterid teisel kohal. Soome Porsche kultuur tundus kindlasti sõbralikum, kui see mis Eesti autoskenes toimuvat. Tiimide autojuhid ja mehhaanikud suhtlesid omavahel sõbralikult ning ei olnud eestlaslikku kibestumust vms, pigem sõbralik konkurents. Eestis on selline suhtlus autospordis pigem pinnapealsem ja teeseldud, kuid Eesti Porsche omanikega võib küll julgelt Soome omadega paralleeli tõmmata. Vaatamata sellele, et Porsche kommuun ja rajal sõitvad autod jätsid väga sooja mulje, oli väljas siiski tuuline ning kui põhiatraktsioon oli vaadatud, suundusime autosse tagasi.

Suur muutus on toas? Sees? Salongis?

Küünik minus tekitaks kiusatuse nimetada Mk8 Golfi Mk7.75-ks, sest see on stiililt kindlasti areng. Seda sama süüdistust ei olnud võimalik kahjuks siseruumis esitada, mis toob menetlusse uue minimalismi laine. DSG käiguvalik on pisike väike USB-mälupulga suurune asi, mis oleks võinud jääda tavaliseks käigukangiks nagu automaatidel ikka.

Pilt. Volkswagen

Samuti saate digitaalse juhiekraani ja VW uue infotainment-süsteemi, mis on täiesti uus asi ja nõuab natuke õppimist. Käivitamine võtab veidi aega ja uute „füüsiliste-aga-virtuaalsete“ nuppudega menüüdes nipsutamine osutub asjatuks tegevuseks mõnikord isegi kuni 15 sekundiks pärast auto käivitamist. Kas soovite kliimasätteid muuta kohe, kui auto sisse lülitate? Peate natuke ootama.

Golf samastub nüüd ka tänapäevaste autodega elektrilise roolivõimendi suhtes. Seda kasutatakse selleks, et teid sõidureas hoida. Sellel on üsna tugev, jäik ja kiire rooliliigutus. See tähendab, et rooliratas ajab teid kindlalt auto eelistatud joonte vahele – süsteem on hästi kalibreeritud ning enamjaolt jõudsime kokkuleppele, kus ma peaksin oma sõidurajal olema. Seda on loomulikult võimalik välja lülitada suunatule kangi otsast, kuid kooskõlas Euro NCAPi ohutusnõuetega aktiveerub see uuesti iga kord, kui auto välja-sisse lülitate ning mõne jaoks võib see peavalu olla.

Kui see kõik tundub negatiivne, siis…

… sellepärast, et ülejäänud auto on sama imeliselt läbi mõeldud kui Golf oli ja on alati olnud. Pagasiruum on ideaalne väikese pere jaoks. Sellest tulenevalt on negatiivne lihtsam välja tulema nagu tilk tõrva meepotis. Tagaistmed mahutavad täissuuruses täiskasvanud ilma, et nad peaksid pead all hoidma. Meie 600 kilomeetrisel reisil ei nõudnud seljad pausi istumisest. Tehas on lubanud keskmiselt 4.6l, WLTP standardi järgi on kütusekulu 5.4l ning meie saime reisi vältel ilusti sinna vahele 5.1l peale (arvutades läbisõidu ja tangitud kütusega).

Elevant toas

Kui olete uue auto turul, siis võite Golf 8t absoluutselt soovitada sama kindlalt kui eelmist versiooni.

Kuid.

Tundub, nagu viimasel ajal oleksid Volkswageni suurimad insenerid töötanud täiselektrilise ID 3 kallal. Ma ei ütle, et see tähendaks, et Golf 8ga oleks kiirustatud, kuid tänapäevases kliimas tundub, et peaksime kõik valmistuma peamiste autoostjate ümberpaigutamiseks – Golfiostjad – kõikjal, kus võimalik, elektriajamile. Ja kui Volkswagen suudab I.D 3 edukaks muuta, saab sellest omaette uus normaalsus. Kahjuks sellest tulenevalt võib see muuta Golf 8 viimaseks Golfiks, mida saab soovitada.

Kui sinagi soovid uut Golf 8 proovida, siis Ülemiste Molleris on võimalus rahvaauto kaheksanda ilmutusega tutvuda.

Kui Golf jääb väikseks, siis on alanud uue Tiguani eeltellimine ning prooviautod peatselt samuti Molleris!

Kogu galerii Porschedest alljärgnevalt:

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

19 − 7 =