Uus Berlingo on tõepoolest autoturul mõistliku hinna ning praktilisuse kombineerituse etalon. Kolme nädala vältel vurasime mööda Maarjamaad ringi erinevalt varustatud 2018 Berlingodega ning loomulikult katsetasime masinaid võimalikult elulistes olukordades. Üheks selliseks olukorras on mõistagi, kütusesäästlikus.
Ökotestiks kasutasime kahte erinevat Citröeni. Mõlemad autod omasid diiselmootoreid, kuid erinevaid käigukaste. Esimesel, BlueHDI 100 hj mudelil oli paarimeheks 5-käiguline manuaal ning viimasel BlueHDI 130hj autol, 8-käigulise automaadiga jõuallikas. Mootoripere koosneb peamiselt diislitest, kuid pakkumisel on ka 3 silindriga bensukas.
Siia sinna läbi linna
Loogiline mõtlemine ju ütleb, et manuaalkast ning võrdlemisi väikese võimsusega mootor tarbivad vaevu kütust. Meie kaootilises ja viimasel ajal kohe väga närvilise liiklusega pealinnas andsid andurid üksi sõites vastuseks keskmiselt 6.7l/100km, mis oli üllatavalt positiivne. Või kui paremini perspektiivi panna – siis vaesel tudengil kulus töönädalaga Tabasalu ja TLÜ vahelt tipptunnil sõeludes kokku vaid pisut üle veerand paagi.
Võimsam tippmudel suutis mind aga šokeerida. 8 käiku lubavad küll suurematel numbritel paremat ökonoomsust, kuid linnas jäi küttekulu sama sõidugraafikuga 6.3l/100 juurde
Maanteel nopib manuaal võidu
Ilm oli täiesti ülemõistuse hall ning olenemata kellaajast ja kohast, lasus igal pool sulav, marulibe jäämass ning uduvihm. Niisiis vahvaid kõrvalteid väga avastada ei kannatanud, kuid esimese autoga sooritasin maanteesõidu Tartu suunas. Pikamaareisideks on Berlingo tõesti mõnus, salong on avar ja valgusküllane ning istmed selga otseselt ei tapa. Püsikiirushoidjaga enamjaolt umbes 90’ga tiksudes (ning seega pooli kaasliiklejaid marru ajades) saavutas esimene auto tulemuseks 4.6l/100. Teisega auto läbisin ma topelt Pärnu maanteed ning sain tulemuseks sarnased 4.9l/100.
130 hobujõuline mootor teeb möödasõidud samuti üsna sujuvaks ja lihtsaks. Väiksema “paueriga” Citröeniga võib veokireast möödumine osutuda aga üpriski vaevaliseks. Ainus negatiivne omadus maanteesõidul on müra. Linnavahel on suur tuba hämmastavalt vaikne, kuid mööda suuremaid trasse laveerides on tuule ja rehvimüra pisut liiga suured.
Aga keda siis võitjaks kuulutada? Tordi pealt nopib kirsi siiski võimsam mudel, sest üldine keskmine tuli masinaga 6.2 l/ 100km, mis on täiesti identne manuaalmudeli keskmisega. Kui hind krõbe pole, siis tasub just vaadata paremat sõiduomaduste ning samaväärse säästlikusega automaatkastiga mudeli poole.