Skip to content

5 asja, mida me õppisime kahest päevast uue Peugeot 2008’ga.

Fotod: @sv_carphotography

Uus Peugeot 208 oli meile väga meeltmööda. Loodetavasti näeme seda pisikest, hea juhitavusega ning ägeda karakteriga linnaautot tänavatel nüüdsest tihedamini. Aga kui 208 sulle liialt kitsaks peaks osutuma, venitab Peugeot selle oma Common Modular Platformi alusel natuke pikemaks ja kõrgemaks ning lisab nimesse ühe nulli juurde. Tulemuseks on uus krossover 2008, mis peaks pisimaasturite tihedasse turusegmenti natuke värsket õhku tooma.

Sõitsime kaks päeva edevas oranžis kuues GT-line tippvarustuses 2008’ga , mida liigutas sama 1,3-liitrine 96 kW turbomootor 8-käigulise automaatkastiga ning panime muljed kirja.

1. See on ruumikam kui eelmine põlvkond

Pool aastat tagasi käisin ma Narvas koolireisil ning otsustasin Ida-Võlumaa avastamiseks haarata kohalikust esindusest eelmise põlvkonna 2008. Kuigi heade sõiduomadustega, oli see kolme või enama inimese jaoks natuke liiga kitsas auto, nelja talveriideis täiskasvanuga suisa klaustrofoobne.

Sisekujundajad on sellest õnneks õppust võtnud ning salong on nüüdsest avaram kui varem. Neli inimest võivad sõitu ilma erilise pikema sirutusvajaduseta nautida ning ka 360 liitrine pagasiruum on oma klassis üks suurimad. Võib ka väita, et 2008 jätab seestpoolt hoopis suurema mulje kui ta väljast näib.

2. See jätab kallima mulje kui see tegelikult on

Mõtlen mõningate 2008 konkurentide peale ning tõden, et enamjaolt on nad nii viimistluselt, mugavuselt kui ka ehituskvaliteedilt oma hinnaklassi väärilised (mõistetavalt!) või hoopis sellest madalamadki. Näiteks Volkswagen T-Cross ei suuda oma „värvimängudega“ peita ebameeldivalt nagisevaid kriibitavaid plastikuid ning „tabureti“ otsas istumise tunnet.

Peugeot 2008 läheb aga sama teed mis näiteks Mazdagi. Salong on ülesehituselt peaaegu 1:1 mudeliga 208, hõlmates endas väärt ergonoomikat, tummisemaid plastikuid ning toekaid ja väga mugavaid istmeid. Esimese asjana märkad sa autos ka väga kõrget põrandat, mis aitab kaasa laid-back ja sportliku sõiduasendi loomisele.

GT-Line hind algab 21 500 €, aga sõites on 10 000 € kallima auto tunne. Muidugi sarnaselt ka 208’le, ei ole ma jätkuvalt müüdud praeguse infosüsteemi osas, mis on veel veidi tahumata.

Ka väljast on 2008 üpriski nägus oma erkaste toonide, teravate külgjoonte ning 17’’ valuvelgedega.

3. See ei sõida nii hästi kui Peugeot 208

Tegelikult on üsna rumal oodata krossoverist mingisugust sõiduemotsiooni, aga Peugeot mudelivalik on alati olnud hea juhitavusega ning üllatusi täis. Peugeot 208 GT proovis meile oma „soepäraliku“ iseloomuga kohta pidevalt valetada, ent 2008 on saanud justkui tuimestussüsti.

Linnavahel on see tõesti vaikne, mugav, ning mängib juhi taktikepi järgi välja kõik soovitud sõidunoodid, ent 130 hobujõulise mootoriga saadab sind pidevalt soov enama järgi, ka sportrežiimil. Kiirendus on piisav, ent maanteekiirusteni sööstes kuidagi uimane ning üsna laisavõitu. Selle probleemi lahendamiseks on saadaval veel 155 hj bensiinimootor ning elektriajamiga variant, mis ilmselt selle auto olemusega paremini kokku sobituvad.

Veermik on jäigemapoolne, eesmine seade on MacPhersoni jagu ning päras toimetab talasild. Kuigi mootor jääb pisut lahjaks, on juhitavus siiski tasemel ning pidamine meenutab hea rehviga kuival nelikveolise oma. Viimast antud mudelile muidugi ei pakuta, ent see on omalaadsete seas ka üsna harv nähtus.

Enamik 2008 ostjaid aga seda käänakutes möllamise pärast ei osta, seega ei oma lõbufaktori vähesus siiski erilist tähtsust. Mainiksin siinkohal ära ka väga mugava maantesõidukogemuse, mis toimib eelkõige tänu väga pädevale “autopiloodile”.

4. Oma segmendis on 2008 üks asjalikumaid

Pisikesed linnamaasturid võivad teha kõiksugu trikke, aga tugeva faktina ei ületa nad kunagi konventsionaalse luukpära sõiduomadusi ning olemust. Kompaktsete krossoveride segmendis on tegu aga ühe parima valikuga, sest kvaliteedi-hinna suhe on sarnaselt 208’le paigas.

T-Cross, Kamiq? Igavad, nürid ning tunduvad oma mudelivalikus afterthought muljena. Korea linnadžiibid on selles maailmas üsna hea kuldne kesktee, ent jätavad salongi poolest veel pisut soovida.  Märkimsiväärsematest jäävad järele uus Nissan Juke ja Mazda CX-3, mida ma paigutaks ühtsena kogu seda segmenti juhtima.

Kõigil on eelnevatest paremad sõiduomadused, kvaliteetsemalt viimistletud salongid ning väljapaistvam olemus. Praktilisuse pool on sõltuvalt autost nii ja naa, aga seda autotüüpi vaadates saab parima kogemuse kätte just nende käest.

Peugeot sobib kõige paremini ilmselt just rohkem stiili ja bang-for-buck luksuslikku tunnet otsivale inimesele. Pakkumisel on nii bensiini, diisel-kui ka elektrimootorid ning baashind on kõige odavamal mudelil 15 900 eurot.

Kokkuvõte:

Plussid: Sise-ja välisviimistlus ning disain. Suur edasihüpe eelnvast põlvkonnast praktilisuse, ruumikuse ning juhitavuse osas.

Miinused: Lahjemate mootoritega natuke ebamugavam sõita, kallis elektriversioon.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

seven − 6 =