Kia sedaanidele mõeldes liigub mõte esimesena Stingeri peale. Ära aga ei tasu unustada Stingeri odavamat alternatiivi, milleks on Optima. Hinnad algavad 25 tuhandest, mis on pea kaks korda odavam, kui Stingeril.
Enne Optimaga sõitmist olin nädal aega sõitnud ühe eestlaste seas väga populaarse linnamaasturiga. Optimaga juba esimestel meetritel tekib arusaamatu tunne, miks linnamaasturid eestlaste seas nii populaarsed on. Optima sõidumugavus on väga hea ja tegemist pole lihtsalt suure Kiaga vaid autoga, mis on odavam alternatiiv suurtele Saksa luksussedaanidele.
Terve avar salong on väga loogiliselt üles ehitatud ja väga küsimust, kus mis asub ei teki. See võib olla küll seotud sellega, et enda igapäeva auto on BMW ja Kia salongid peale Pierre Leclercq’i palkamist BMW-st läksid oluliselt Saksa autotootja moodi. Isteasendi saab üsna lihtsalt paika ja läheb piisavalt madalale. Sarnaselt Stingerile on infosüsteem asjalik ja üsnagi lihtne kasutada. Ainuke murekoht on see, et tegemist puhtalt puutetundliku süsteemiga ja sõites sellega tegelemine pole kõige mugavam. Proovitud autol oli peal ka rajahoidja, mis natuke leevendas seda muret.
Seega tekib küsimus, et miks see Stingeri suurune sedaan sellise hinnaga on? Kui Stinger on Kia pääse premium klassi autode hulka siis mitte Optima. Optima on oluliselt lihtsam, natuke odavamate materjalidega ja esiveoline platvorm, millel ka mootori valikust leiad kuni 134kw mootori. Optima ei proovi olla sportlik vaid lihtsalt asjalik elegantne pereauto, milles ohtralt ruumi ja millega hea sõita. Esiveolisel platvormil on veel üks selge eelis, nimelt on tagareas keskmistel istujatel ka jalaruumi rohkem kui autodel, mil tagavedu.
Mis ei meeldi? Antud autol oli helehalli ja mustaga interjöö, mis meenutas natuke vana ümarate tuledega W220 S-klassi. See juba aga maitse asi nagu ka sedaankere asemel eelistaks universaali, sest lisandunud praktilisus võib aktiivsel inimesel ära kuluda.
Peamiseks konkurendiks on Skoda Superb ja hiljuti proovitud Renault Talisman.