Ei mõista tõesti – ja mitte heas mõttes! Volkswageni pesamuna värske kuumversioon on turule sööstnud eesmärgiga pakkuda konkurentsi Fiesta ST-sugustele taskurakettidele ning teeb seda enda kahjuks – liigagi hästi.
Julgeid jooni ei tasu karta, Wolfsburg
Aeg ja turg dikteerivad nõudluse ning Polo kataloogist on lahkunud kolmeukseline variant. Mõõtmetelt on uus põlvkond samuti kenasti kosunud ning meenutab viieukselisena pigem Golfi kui antud supermini. GTi käredamast iseloomust annavad märku kaunis punane, esilaternatest läbi jooksev tuledejoon, madalam hoiak ning agressiivsem spoileriring. Volkswagen on alati olnud stilistika vallas pigem tagasihoidlik seega erilist kriitkat disaini osas ma jagama ei hakka. Piisavalt esteetiline, kuid poodi parkast poodi kõndides ma Polo poole tagasi ei vaata.
Punaste õmblustega atleetlik GTi rool ning käiguvalitsi on ainsad mis interjööris karakterist märku annavad. Poolnahksed tugitoolid näevad natukene erilisemad välja kuid erilist külgtuge nad ei paku. Ergonoomika mõistes on rahvaautolikult kõik väga hästi paigas. Kõrvalistujale võib ebamugavust tekitada käepideme puudumine laes. Polos on see toodud ukse sisse, kuid elavaloomulise juhi käes lendavas Polos on altpoolt üsna ebamugav kinni haarata. Kui neutraalselt hall sisu pinget ei paku, saab loomulikult tellida ka värvikama plastiku ja legendaarsed “tartan” mustritega istmed.
Näitab oma kaardid liiga vara ette
EA888 turbomootor koos DSG käigukastiga on lollikindel, ülimalt võimekas ning usaldusväärne duo. Kui seda kombot brošüüris näed, siis võid väärt suutlikuses enam kui kindel olla. Polo puhul on jõuallikas tuunitud 197 hobujõuni. Tehaseandmetel lendab VW sajani 6.7 sekundiga. Vaatasin internetist teiste ajakirjanike mõõtmistulemusi ning stopperdasin autot ka ise. Tulemuseks sain 6.4 sekundit.
Koos stardiabiga paugutab rehvivilina taustal Polo tõesti üsna kärmelt minema. Mitmeklapiline väljalase lubab autol isegi väikeseid kärgatusi kuuldele lasta. Tempo on kiire tulema ning sirgjoonelise jõudluse osas saab vaid kiidusõnu jagada. Kui see sulle piisavalt nobe ei tundu, tasub vaadata Golf GTi poole. Kuid Palmse käänulisi metsateid läbides haarasid mind…üksluised emotsioonid.
Vaadake, Polo GTi kannab endas justkui seda stereotüüpi, kus perfektsionistist sakslasel puudub alati huumorisoon. Metsavaheteedel on see uskumatult kiire, raske rool pakub loomuliku tunnetust, šassii reageerib teravalt ning pidamine on meistriklassist. Väga karmilt kuuma andes hakkavad esirehvid muidugi peksma, pole ju autol piiratud libisemisega difrit. Kurvides on pseudo-LSD käitumist tunda – nimelt on Volksu esiratastes andurid, mis rataste pidamist hinnates proovivad neid LSD moodi käituma panna. Päris asja see asendada ei suuda kuid üldjoontes on auto liialt rafineeritud.
Ning see on probleem, sest pärast esimest vahvat teelõiku hakkab sul igav. Polo teeb kõike niivõrd hästi, et sööb ära lõbufaktori. Igapäevasõiduks on tegu aga suisa ideaalse autoga. Kütusekulu on mootorile kohaselt olematu, Pärnu ja mööda Kesk-Eesti kõrvalmaanteeid tagasi sööstmine neelas vaid üle veerandi Polo pisikesest 40liitrisest paagist. 351 liitrine pakiruum ning tagaistmed on piisavalt suured mahutamaks kohvrid-kotid ja sõbrad. Lühidalt, hästi kasutatava jõuga Polo sobib perfektselt nn daily olukordadesse.
Foori taga ootavad Pologa kohtumist masinad nagu Ford Fiesta ST, Toyota Yaris GRMN, Peugeot 208 GTi ja Renault Clio RS. Konkurentidest võib paberil Polo küll kiirem olla, kuid emotsioone väga tagasi ei anna. Hinnad algavad 21 000 euro juurest ning täislastis mudel sõidab üle 30 000 euro piiri. Seda on üle mõistuse palju, saaks ju antud raha eest hästivarustatud tõelise kuumpära – näiteks i30 N, Megane RS või Leon Cupra. Viimase veel neliveoga.
Kokkuvõte: Polo GTi on tasemel juhitavuse ning väärt igapäevavõimekusega luukpära. Tõelise sõidusõbra jätab ta aga üsna kiirelt külmaks ning korraliku varustusega hind ei ole kindlasti õigustatud.
Fotod: Autor