Sedaanituru kurbvaikne hääbumine pole ammu enam suur uudis. Tootjate mudelivalikuid lugedes sa enam klassikalise kujuga neljaukselist sedaankere niisama naljalt ei leia. Eriti kehtib see non-premium klassi sõidukite puhul. Kui autotootja pole just kupee-sedaani usku ära keeranud, vandub see keretüüp krossoveride vaenuliku pealetungi tõttu alla. Renault hoiab siiski veel lippu kõrgel, kandes oma kaelas üht äärmiselt kaunist Talismani.
Parimad Tagatuled Turul
Talisman on nüüdseks neljandat aastat tootmises ning näeb jätkuvalt neetult hea välja, eriti öösiti. Ma võin vanduda, et uute autode seas on tal ühed kõige ilusamad tagatuled üldse, meenutades mulle miskipärast kaudselt Mazda RX-7 FD omi. Lisaks pole prantslased läinud päris laugpära teedpidi, vaid on säilitanud klassikalise sedaanikuju. Esiots ammutab inspiratsiooni kogu muust mudelivalikust.
Renault kirjeldab Talismani kui äriklassi sõidukit, kuid salongis valdasid mind hoopistükis teised tunded. Sa ei istu luksusautos ega harilikus tööle-ja-tagasi liikuris. Sa istud nagu sportautos. Sügavad ja piisava külgtoega istmed on asetatud maadligi ning armatuur on samuti madalal, ka pisike rool istub sul hästi süles. Toon paralleeli mõne eelmise dekaadi alguses toodetud sportliku kupeega, fiiling on sama. Üks paar korvistmeid,natuke Alcantarat ja momentaalselt oleks tegu ägeda alternatiiviga Megane RS’le. Kõik muu salong on disainilt sarnane teistele margikaaslastele. Infosüsteem on jätkuvalt hästi üles ehitatud, kuid kipub ikka aeglaselt mõtlema-tegutsema.
Numbreid ei tasu alati uskuda
Enne autole järgiminekut tutvusin lähemalt mootorivalikuga. Kõige “lahjemaks” on 81 kilovatine diisel ning kõige võimsamaks 1.8 Tce 165 kw ajam. Minu kätte sattus 96 kilovatine 1.6-liitrine muutuvgeomeetriaga turbodiisel. Ma ausalt öeldes ei oodanud sellest mootorist algul väga midagi, kohati nagu tundus et niivõrd kaunis kuju ja diisliklõbin ei käi üldse kokku. Aga see “masuudipress” peidab endas rohkemat kui arvata võiks. Pedaal põhja ning järgneb vaikus – hakkad juba mõistatama milles asi kuniks Renault järsult kohalt viskub. 96 kilovatti rakenduvad nagu vanakooli 80ndate turboraketil. Viivitus on tänapäeva mõistes üsna pikk kuid piirkiirusteni sööstab 1614kg kaaluv sõiduk vägagi nobedalt. Käigukast vahetab esimesed kolm käiku hästi kiiresti, justkui kiire uksekoputuse rütmis. Kohati on see vahel ebamugav, tahaks nagu kastile öelda et võib märksa rahulikumalt ka võtta, pole vaja rabistada. Autobahnile selle mootoriga võitlema minna muidugi ei tasu, juba 110’le lähenedes jookseb 1.6 jõust tühjaks.
Kütusepaak on Talismanil väga väike, ilma nelikroolimiseta 51 liitrit ja 4WS süsteemiga 47. Ja kuidas kirevase pärast ma suutsin üle 700 kilometri läbida nii, et autot loovutades mul üle veerand paagi kütust järgi oli, jääb mulle mõistmatuks. Ma päris kerge jalaga ka pole ning ökorežiimi peaaegu ei kasutanudki. Keskmine kulu jääb 4-5l kanti sajale, see mootor lihtsalt keeldub seda tarbimast. Umbes nagu prooviks pirtsakale kolmeaastasele Hippi sisse sööta, ta lihtsalt ütleb ei!
Madal massikese ning hästi üles ehitatud veermik lubavad Talismani uskumatu lihtsusega ringi karjatada. Kõrvalmaantedel pikeerides ilmutas Renault alajuhitavus väga vähe. Nelikroolimisega on see ilmselt täiesti arvestatav oht ka mõnele sportlikumale autole.
Hoidkem Sedaane Elus.
Lähimateks konkurentiteks võiks pidadada ehk Opel Insigniat, Mazda Kuute ning KIA Optimat. Sõiduomaduste poolest jääb Talisman alla vaid Mazdale, kuid mugavuse poole pealt ületab kõiki. Ka hinnad on neil kõigil sarnased, Talismani omad algavad 24 190 €. Ma teen jälle siinkohal linnamaasturitega võrdluse, lihtsalt kuna nende massiline ja paratamatu kokkuostmine kurvastab mind. Kui sa suundud autot ostma, siis mõtle hetkeks – kas paar sentimeetrit kõrgem kliirens on väärt korraliku ja mugava kesklassi masina mahapõlgamiseks? Teadagi on ju nende hinnaklassis müüa vaid sisuliselt pesuehtsad parketikad. Seega kõnni müügisalongi, möödu kindlal sammul järjekordsest pseudodžbiibist ning soeta omale üks korralik sedaan. Talismani puhul saad veel stiilipunktid kaasa.
Plussid: Pilkupüüdev disain, sportlikud sõiduomadused, mootorivalik ning mugavus.
Miinused: Interjöörikvaliteet võiks natuke parem olla, nõrgema diiselmootoriga võib maanteel raskeks minna, nähtavus välja.