Siin me nüüd siis olime – mina, vaba nädalavahetus ning äsja kile seest välja kooritud säravvalge GLB. Suurem plaan suunas taas Saaremaale, et lapsed peale korjata ning kondama minna. Ja kuhu sa hea inime’ talvisel Saaremaal ikka sõidad, kui mitte sadamatesse. Sinna, kuhu mind miski salapärane millegipärast ikka ja jälle tõmbab. Kõvasti tõmbab. Tundus, et sadamatesse soovis sõita ka GLB. Noogutasime nõustuvalt üksteisele ning asusime läbi lakkamatu talvevihma Saaremaa poole teele.
Mulle meeldib sõita. Ka see, et tuliuuele GLB-le sõita meeldib, sai selgeks juba enne Tallinna piirile jõudmist ning edasine jätkus mõnusas harmoonias. Seiklusliku hinge ja konkreetse kujuga autod on mind alati paelunud ning nendele kriteeriumitele vastas mu selle nädalavahetuse auto kohe kindlasti.
Aga mis asi see GLB siis õigupoolest on?
Mercedese uus GLB nime kandev linnamaastur pole tavaline auto. Ja miks peakski? GL-seeria tühimikku täitma sündinud autol on südikust silma paista, kandilist kerejoont, et panna endale järele vaatama ning maasturlikku olemust rohkem, kui sellise klaasi autolt oodata oskaks. Välimuse poolest sarnaneb GLB pigem Mercedese lipulaeva GLS-iga, ent oma krapsaka ja noorusliku olemuse poolest pigem vana-hea ja rõõmsameelse GLK-ga. Kandiline välimus ning sirged jooned mõjuvad konkreetsetena ning jõulistena. Siinjuures tuleb kindlasti kasuks ka AMG-pakett, mis lisab autole mõnusaid nurgelisi ja rõhutatult sportlike detaile. Musta ja valge kooslus töötas proovisõiduauto visuaalis väga hästi.
GLB jagab oma platvormi A-klassiga. Selline sümbioos annab uustulnukale väiksemalt mudelilt tuttava jäikuse ja sportlikuse. Auto on ka järsemates kurvides mõnusalt jäik, ei kaldu läbi ning püsib turvaliselt juhitav. Suuremast ja avaramast kerest ning kõrgemast raskuskeskmest hoolimata tunneb GLB end kurvilistel teedel väga hästi, elades mõneti justkui kaksikelu maasturi ja sulni kurviauto vahel. Avar salong teeb autos olemuse mõnusaks ning kõrge isteasend ja suhteliselt kitsad piilarid tagavad korraliku vaatevälja.
Kamaluga praktilisust!
GLB tagumine uks avaneb peaaegu 90-kraadise nurga all ning suur ukseava võimaldab autosse lihtsalt siseneda. See on eriti mugav lahendus neile, kes peavad autosse lasteistmeid paigaldama või siis neile, kes kasutavad lisavarustusena pakutavat kolmandat istmerida. Sellisel juhul on ka keskmine istmerida edasi-tagasi liigutatav. Samuti saab muuta keskmise istmerea seljatugede asendit. Jälle mõnus ja mugav. Tõsi, kolme istmerea korral kipub pagasiruum kaduma, ent kahe istmerea korral on nii pagasiruumi kui ka tagaistujate jalaruumi piisavalt. Lastega pered oskavad kindla peale lugu pidada asjaolust, et esimeste istmete tagaküljed on kergesti puhastatavast plastikust. Lisapunktid saab GLB lävepakke katvate uste eest. Nii ei määrdu püksisääred ka halvema ilma korral autost väljudes või sinna sisenedes.
Pagasiruumi põhja kõrgus on reguleeritav, võimaldades vajadusel autosse mahutada ka suuremaid ja kõrgemaid asju. Teise rea istmete seljatugesid alla klappides saab luua sirge põrandaga kaubaruumi, mida võib vajadusel kasutada ka magamiseks.
Armatuurlaud on maasturlikult kõrge ja püstine. Nurgelised alumiinium- ja carbondetailid annavad põneva ja jõulise kuvandi.
Tuled ja viled!
Salongis jäävad esimesena silma kaks suurt ühendatud ekraani – üks „kellade“ funktsiooni kandmas ning teine kõige muu tarvis. Teiseks hakkavad silma põneva disainiga valgustatud ventilatsiooniavad. Väike leedi-ring heidab valgust kroomiselt läikivatele ventilatsiooniavadele ning mis siin salata, päeval mõjuvad need päris efektselt. Pimedas võtab see valgusmäng aga silme eest veidi kirjuks, ent vendi-valgused saab endale sobilikuks reguleerida või sootuks ära kustutada. Minu lastele on sellised valgusribad alati hirmsasti meeldinud! „Ma hakkan nüüd selle auto jaoks raha koguma“, teatas noorem kutt paar minutit peale autosse istumist.
Näidikute visuaale saab muuta vastavalt vajadusele ning erinevad režiimi-lahendused võimaldavad luua väga personaalse juhitöökoha. Hubasusele ja avarustunnetusele aitavad kaasa suur klaaskatus ning rikkaliku värvivalikuga miljöövalgustus. Juhi töökoht on mugav ja loogiline. Kõik vajalikud nupud ja näidikud leiab lihtsalt üles ning keskkonsoolis asuv puutetundlik paneel on sobiliku tundlikusega ning pakub erinevatele ekraaninuppudele jõudes ka väikese klõpsatuse ja värinaga tagasisidet. Kes sellisest plaadikesest lugu ei pea, saab vajutada vajalikke digi-nuppe otse puutetundlikul ekraanil. Samuti on kogu ekraanidel oleva info muutmiseks vajalik nupud dubleeritud AMG sportlikule roolile. Alumiiniumikarva plaatidelt paistavad juhtnupud ilusasti välja ning need on lihtsalt kasutatavad.
Nutikas ja abivalmis
GLB-d võib vabalt nimetada ka nutiautoks, mis astub taas sammukese lähemale autonoomsele sõidule. Uusimad süsteemid toetavad teid situatsioonipõhiselt kiiruse kohandamisel, juhtimisel, reavahetusel ning ka kokkupõrkeohu korral. Õnnetuste oht väheneb – reisijaid ja liiklejaid kaitstakse tõhusalt. Nii jõuate mugavalt ja turvaliselt oma sihtkohta. Lisaks aktiivsele parkimisabile koos 360° kaameraga, mis lihtsustab nii parkimiskoha otsingut kui ka parkimist ja parkimiskohalt väljasõitmist, kuuluvad rikkaliku juhiabisüsteemide hulka veel ka aktiivne pikivaheabi DISTRONIC, aktiivne piirkiiruseabi, laiendatud automaatne taaskäivitus maanteedel, vahemaal põhinev kiiruse kohandamine koos ummiku lõpu funktsiooniga, aktiivne rooliabisüsteem, aktiivne sõiduraja vahetuse abi, aktiivne pidurdusabi, pöörde- ja ristmikufunktsioon, ummiku lõpu avariipidurdusfunktsioon, kõrvalepõike-rooliabisüsteem, sõidurajal püsimise aktiivne abisüsteem, aktiivne pimenurgaabi, hoiatus väljumisel, jalakäijafunktsioon sebratriipude alas jne.
Minu eriliseks lemmikuks kujunes aga navisüsteem, mis lülitab ristmikule jõudes sisse esimese kaamera ning kuvab edastatavale pildile reaalajas suunanooled, tänavanimed ning majanumbrid juurde. Igavesti lahe ja põnev lahendus. Teiseks kiidan tarkasid tulesid: MULTIBEAM LED esituled kalkuleerivad ideaalse valgusmustri välja millisekunditega ning valgustavad teed täpselt ja eredalt -teisi liiklejaid sisuliselt pimestamata. Pluss päevavalgusele sarnanev värv, mis hoiab silmi ja aitab säilitada kontsentratsiooni.
Kokkuvõtteks tuleb nentida, et GLB on lummav auto. Eriline, nurgeline ja julgelt suurimale vennale viitav välimus lisab tähelepanuväärsust veelgi. Dünaamiline 4Matic nelikvedu ning kaheksakäiguline DSG käigukast töötavad hästi ning sujuvalt, valides oludele õige ning kõige optimaalsema veoskeemi ning jõudluse. Tõsi, erilistesse mülgastesse ma GLB-d uputama ei läinud, aga ette sattunud libedatel metsa-pinnasteedel sai auto ilusasti hakka. Üldisemas mõttes tuleb muidugi arvestada ka asjaoluga, et enamus neist ei satu oma uute omanikega mitte kunagi sellistesse oludesse. Millest on iseenesest kaju, sest potensiaali tundub olevat. Eriti veel olukorras, kus „lisatud maastikuprogramm optimeerib sõiduki haarduvust põlluteedel ja lahtisel pinnakattel ning kohandab kruusateedel jõudlust ABS-i reguleerimisega.“ Tõsi, kliirens võiks veidi suurem olla ning maasturlikule visuaalile aitaksid kaasa ka suurema mustriga rehvid, ent need saab kasutaja vastavalt oma vajadusetele ja soovidele ise alla sättida.
Kas seda kassid ostaksid?
Jah, ostaks küll. Tegemist on väga toreda, universaalse ning sõitmist armastava nuti-autoga, mis kubiseb kasuliksest ja toekatest juhiabisüsteemidest ning võimekusest viia sind ja kogu su pere toredale sõiduseiklusele. Saades samas seades suurepäraselt hakkama ka igapäevases linnaliikluses. Viieistmelises seades mahuvad kõik vajalikud kompsud kaasa ning kui valid omale sellise versiooni, mille teine istmerida on liigutatav, saavad end kõik reisijad autos väga mugavalt tunda. Ja muide, auto on seest palju suurem kui väljast. Mine vaata järgi ja ehk leiad eest midagi uut ja värsket, mis paneb igapäevasõitudele hoopis teistmoodi vaatama.