Erakordne, on see sõna, millega tänast Euroopa aasta auto finaali saab kirjeldada. Ajalooliselt kõige tasavägisema heitluse võitis napilt elektrimaastur Jaguar I-Pace ja seda teise, vägagi erilise auto, Alpine A110 ees. Peale esimest häälte lugemise ringi oli seis viigiline ning võitjaks osutus auto, kellel oli rohkem esikoha hääli. Tulemus – Jaguar 18 vs Alpine 16.
Auhinda antakse välja aastast 1964 ja sellist lõpplahendust ei ole kõigi nende aastate jooksul varem ette tulnud. Ajalooline oli tänane võit ka teisel põhjusel, see on Jaguari esimene Euroopa aasta auto tiitel.
Jaguari peadisainer Ian Callumi kommentaar oli otsekohene: “Miks on inimesed endiselt üllatunud, kui elektriauto selle auhinna võidab? See on tulevik, sellega tasub harjuda!”
I-Pace ja A110 said mõlemad 250 punkti. Ka kolmandaks tulnud Kia Ceed oli võidule väga lähedal, teenides oma koha 247. punktiga. Neljas koht Ford Focus (235 punktiga), viies Citroen C5 Aircross, kuues Peugeot 508 ja seitsmes Mercedes-Benz A-Klass.
Jaguar Eesti turundusjuhi Maren Uibo kommentaar
Jaguar I-Pace on igati väärt aasta auto tiitlit. Jaguar on teinud viimaste aastatega suure läbimurde mudelivalikus ning I-Pace puhul ollakse teenäitajaks, et autotootja kaalub valikud põhjalikult ning tuleb turule täismugavuste, piisava läbisõidu ja ka kõige nõudlikuma sõiduelamuse otsijale mõeldud SUV’ga. Elektriautode turg on kindlasti tõusutrendis. Eestis võtab see ehk mõnevõrra rohkem aega kui naaberriikides, oleme ju loomult konservatiivsemad oma harjumusi ja uskumusi muutma.Kuid kui vaadata lähiaastatel autotootjate arenguplaane, siis kindlasti need kinnitavad seda suunda.
Jaguar I-Pace tiitel tähendab meile palju ning kindlasti annab kõhklejatele nüüd suurema julguse lõplik valik I-Pace kasuks langetada.
Rohkem infot Jaguar I-Pace kohta:
https://www.jaguar.ee/jaguari-mudelivalik/i-pace.html
Vaata Euroopa aasta auto finaali täispikkuses