Tänavapildis käib juba mitu aastat täielik vägikaikavedu. Nagu ka sinu naabrimees ning naise isa, eelistavad pooled lubadega eestlased automargina kangesti Škodat. Octavia, Superb või maasturite puhul Kodiaq, tõenäoliselt näed sa poodi minnes vähemalt kümmet sellist vastu jalutamas. Ja siis oled sina põline Toyota töökindluse armastaja, kellega nõustub umbes teine pool lubadega eestlastest. Corolla, Avensis, RAV4 – nende kümne vahele mahuvad ka need.
Kui linnamaasturitest rääkida, siis seni jäi paraku peale Škoda. Ma pole väga Tšehhide Q-lõpuga linnadžiipide fänn, aga eelmisest RAV’ist olid nad paraku paremad. Nüüd on lood pisut teisiti.
Pisike 4Runner või läbi õhu vuhisev külmkapp?
Disain poolitab inimesed RAV4 juures umbes samasugusel viisil nagu Mooses poolitas Punase Mere. Ning selle käigus võivad tõsisemad krossoveri-lembid astuda isegi mosh-pit stiilis kaklusesse. Uus RAV4 on väga kandiline, tahutud ning meenutab valge värviga kaugelt läbi õhu vuhisevat kodutehnikat. Aga siis sa astud lähemale ja täheldad sarnasusi (kahjuks vaid) mujal maailmas müüdava 4runneriga. Iseenesest mulle see disain istub, see on toores, julge ning käib uhkelt kaasas teiste uute Toyotade enesekindla disainijoonega.
Korraliku spetsifikatsiooniga näeb RAV4 välja nagu täpselt selline auto, millega minna seiklema kaugemale kui kolme kilomeetri taga asuv Selver. Škoda maasturid näiteks nii seiklushimulised välja ei näe. Sa saad RAV4’ga kaasa isegi kaks päris summutiotsa.
Säästunahka aitab päästa vaid hele toon
Sisemus on üsna kergelt RAV4 kõige nõrgem lüli. Palju silmaga tagaistmel armatuuri vaadates on see tegelikult päris kena, järgides välimusega sarnast tahutud stiili ning pakkudes tänapäeval haruldast väga head nähtavust. Aga kui sa hakkad asju katsuma, siis tekib peakohale mõttemull küsimärkidega.
Rool ning armatuur on täiesti viisakad, tummised ning kriitikat ei vaja. Aga sealt allapoole ja kõrvale – nagu Jõekalda kunagi ütles: Simmoo, kamoon?!
Näiteks – uksepolstritel ja käetoel laskuv must nahk jätab liiga lahtise ja odava mulje, justkui oleks see taskunoaga kooritud mõne kaltsukas müüdava 90ndade käekoti pealt. Seda pole meeldiv katsuda ning vaatamise teeb paremaks vaid helenahkne salongipakett. Kummisust on tunda ka mujal, näiteks on istmed pisut libedad ning käigukang on allatõmmates samuti imeliku “pehme” tundega. Aga kui me räägime praktilisusest, siis tegu on väga ruumika ning avara autoga, millega on lausa lust ringi reisida.
Äge detail on ka tahavaatepeegel, mille sisse on integreeritud kaamera. Kui aru ei saa, kas tegu on erapolitseiga su seljataga, siis on sellest palju abi.
Viimased armastuskirjad vabalthingavatele mootoritele
Toyota 2.5 liitrine reasneljane on tänapäeva autotööstuses üsna märkimisväärne nähtus. Miks? Vabalthingavad mootorid on väljasurev nähtus ning igapäevaautodes näeme neid aina harvem ning teiseks – sellega on üllatavalt lõbus sõita. Kombineeritult hübriidajamiga, viskab see ratastesse päris mahlased 165 kilovatti. Keskmine RAV4 ostja sellest muidugi väga ei hooli, peaasi et maanteekiirusteni ohutult kiirendada saaks – ning sellega saab RAV oivaliselt hakkama.
Aga pane seade korra Sport peale ning vaata mis saama hakkab. Mootorivastus on juhtmepedaalide kohta päris äkiline, sa tunned kuidas veri sinu džiibi soontes voolab. Gaasivajutusel on võimalik korraks isegi istmesse vajuda ning lasta CVT’l pöörded pidevalt piirajas hoida, hoog kasvab üsna arvestatava hooga ning korraks hakkad kahtlema, et kas sa ikka istud RAV4’s? See pole kiire auto, aga see on lõbus auto.
Mazda teeb seda, Toyota teeb seda. Kõik teised niiväga mitte. Ma tean, et keskmine kaksnull-turbo on arulagedatele seadustele rohkem meelejärgi ja võimsam ning paremini turundatavam, aga mitte miski siin maailmas ei ületa vabalthingava mootori vastust, isegi siis kui see on kombineeritud hübriidajamiga.
Aga teisalt sõidab RAV4 nagu linnamaastur ikka, pehmelt, sujuvalt ja vaikselt. Ei midagi märkimisväärset ega ka midagi halba. Kruusateede peal on RAV4 eriti hõlpsalt kontrollitav, vast on Tänaku mõju sees?
Koht heade laste nimekirjas garanteeritud
Linnmaasturite turg on massive. Tegu pole kõige parema krossoveriga oma klassis, aga kindlasti on tegu Eestlaste populaarmaasturitest parimaga: Volkswageni impeeriumist ei võtaks ma samas segmendis RAV4 asemele mitte midagi ning prantslaste looming ei ole päris minu silma järgi. Rahvuskaaslastest jääb RAV4 alla vaid Foresterile ning Mazda CX-5’le, puhtalt salongikvaliteedi pärast.
Nelikveolise hübriid-RAV4 saad sa osta 33 600 ning 43 160 eurose hinnasildi vahel, otsa veel lisavarustus. Seda on rahaliselt üpriski palju, ent ma ei oska otseselt peale salongimaterjalide millegi üle kurta ka. Kui armastad traditsiooni ja naabrimehe Kodiaqist tahad parem olla, siis on RAV4 tõesti hea valik.
Head: Mootor, hübriidi kütusekulu, mugav pikka maad sõita, nähtvus
Vead: Salongimaterjalid on teatud kohtades kehvad, hind võib head seadet otsides kõrgeks tõusta