Täiesti südamest – ma vihkan novembrit. Maailmas on vähe asju, mida ma ei salliks niivõrd trööstitul viisil kui seda raagus puid, pimedust ning pori täis kuud, mis meenutab pigem tuumatalve kui prelüüdi talvekuudele.
Aga õnneks on meil Rootsi riik ning sigarikkad Hiina ärimehed. Kui nemad otsustavad Göteborg-Shanghai vahelisel videokõnel, et ehitame koos valmis kõige disainipuhtama luksusmaasturi, siis võib november isegi talutavaks muutuda. Ja muutuski, uue XC 90 T8 Hybridiga, mis on lisaks oma jõulisele mootorile ka sõitev kontsertelamus.
Depeche Mode – Enjoy the Silence
XC90 T8 on Volvo mudelivaliku absoluutne lagi ning kroonitud kuningas. Kapoti all tuksub tänapäeva mõistes midagi väga-väga erilist: mootor, mis kasutab forsseerimiseks nii turbokompressorit kui ka tavalist ülelaadurit. Viimane meeldejääv kaksiklaetud (twincharged) mootor oli Henri Toivoneni Lancia Delta S4, aga sellega läks ka nii nagu läks.
Kaheliitirine kõlab täpselt nagu midagi otse Polestari diviisist, laskes salongi õrnalt kuulda segu hundikarja ulgumisest ning turbomootori mõnusast põrinast. Sellega asjad ei piirdu, sest nagu nimigi väidab – on Twin Engine Volvol ka 65 kW elektrimootor. Kombineeritud võimsuseks on 390 hj, mis paneb selle ligi 2500 kilogrammise tanki liduma nagu noor nugis ise. Nullist sajani tuleb alla kuue sekundi.
Aga kihutamine pole selle Volvo point. Osta XC90 T8 selleks, et Viljandi maanteel kõigist põhjagaasiga mööda sõeluda, on mu meelest auto otstarbe väärkohtlemine (olgugi et see on väga mugavaks tehtud). Täislaetult suudab XC90 elektri peal sõita kuni 40 kilomeetrit, mis lubab linnasisesed sõidud väga vaikselt, mugavalt ja mõnusalt ära teha. Päevaks-kaheks on särtsuhulk isegi piisav, kui su sõidud just üle linna ei ulatu. Ja kohati tundus mulle, et elekter toimib selle Volvo iseloomuga paremini, kui bensiin. Ma hakkasin vaikust nautima.
Menüüst saad sa valida režiimi, mis paneb bensiinimootori su akusid laadima. Maanteel on seda kõige mõistlikum teha ning sellega lisandub kütusekulule circa 2-3 liirit juurde, mida pole ülemäära palju. Sõitsime laupäeva hommikul Tallinnast Valka, ning saime keskmiseks kuluks Viljandisse jõudes umbes 8 liitrit sajale ja pealekauba ka täislaetud aku, millega hea Lõuna-Eesti linnakestes asju ajada oli.
Et XC90 T8 hübriidsüsteemist maksimumi võtta, tuleb osata bensiini ja elektri kombinatsiooni targalt ja ettenägelikult kasutada.
Phil Collins – In the Air Tonight
Tehniline statement. Aga mis kõige enam Volvo puhul märkimist vajab, on salong ja Bowers & Wilkinsi helisüsteem. Ma olen reeglina see härra, keda igasugused “woofrid”, helisüsteemid-võimendid ja asjad üldse ei huvita. Kui mulle autoüritusel keskmine Kerdo oma E39 pagassis olevat “supparit” näitama, siis mul pole sellest ei sooja ega külma.
Aga Volvo helisüsteem, oi, Volvo helisüsteem on täiesti ületamatu. Lexusel on peaaegu, aga mitte keegi ei tee mu meelest seda nii neetult hästi kui Volvo. Ma jõudsin nädalavahetusel vist läbi kuulata kõik laulud mida ma eales teadnud ning panna esmaspäevaks veel kõrvaarsti juurde aja ka kirja.
Sind ümbritseb 19. kõlarist koosnev sümfooniaorkester ning salong on ehitatud justkui basskõlari sisse. Phil Collinsi legendaarne In The Air Tonight demonstreeris seda oma kuulsa trummisoologa ideaalselt, tõstes ihukarvad püsti nii minul kui ka kaasreisijatel. Lisaks saad sa valida stuudio, lava ning kontsertsaali helirežiimide vahel, millega saab sisuliselt ka halva laulu heaks muuta.
Pikemalt ilmselt interjööri mugavuse juures peatuma ei pea. T8 Inscriptioniga saad sa kaasa tänapäeva luksusmaasturi stardipaketi, milles on nii massaažiistmed, autopiloot, helenahkne ja vaikne salong koos panoraamkatuse ja kahetsoonilise kliimaga. Sinu veerev elumaja on äärmiselt kena, rafineeritud ning põhjamaiselt karge koht kus olla.
Mr Happyman – Kruiisime
400 hobust veavad meid, meil kõrvus on vaid tuul! Sven Lõhmus oleks need laulusõnad justkui selle Volvo kohta kirjutanud. Kui me nüüd väga kõrgklassi maasturid, näiteks Bentayga või Cullinani välja jätame, siis on XC90 tõenäoliselt üks parimaid ja sind paremini tundma panevaid luksusdžiipe üldse. Mitte ükski Saksa luksusmaastur, uuem või vanem, ei suuda mu meelest Volvoga rafineerituse ja mõnu poolest konkureerida. Kui samas hinnaklassis keegi üldse, siis vaid Range Roverid. Aga X5, Q7 või GLE? Unustage ära. Ekraanide ja Piano Black plastiku orgia ei kvalifitseeru mu jaoks enam rafineeritusena, omadusena mis teeb luksusautost luksusauto.
XC90 T8 on nagu see blond ja silmipimestavalt ilus blond Rootsi kaunitar, kes on raha nimel abielus rikka hiinlasega. Salaja võid sa aga ta kohtingule viia alates 79 000 € ning tippmudel Excellence algab 126 700 eurost. Otseselt miinuseid tal ei ole, väljaarvatud puhtalt bensiini peal sõitmise kütusekulu. Kui soovid pikemaid otsi teha, siis on ilmselt D5 XC90 parem valik.
Fotod: Karl-Erik Idasaar (eritänu Karl Kirsile kaamera eest)
Head: Mugavus, rafineeritus, helisüsteem ning asjalikult kasutatav hübriidajam.
Vead: Pole