Skip to content

Peugeot 3008 on jätkuvalt üks parimaid linnamaastureid

Proovisõidu autoks oli Peugeot 3008 Crossway PureTech 130 AT8 ehk tõlgituna: 8-käigulise automaatkastiga, 130 hobujõudu, Crossway paketiga keskmine Peugeoti linnamaastur. Suuremat 5008 versioon ka hiljuti proovitud ja teist pilguheitu natuke venitatud 3008-le näed SIIN!

Vastupidiselt sellele teisele artiklile leian, et see bensiinimootor on just see õige valik Peugeoti mootorivalikust. Proovitud auto 1,2 liitrine turbomootor kiirendab 10,5 sekundit sajani, mis on piisav ja see mootor pigem tundub isegi võimsam ja suurema töömahuga, kui paberil kirjas. Kütusekuluks oli 7,8 mis sellises suuruses auto kohta täitsa mõistlik. Ka auto hääl on meeldiv. Diisli kohta kahjuks ei oska muud öelda, kui et peaks olema veelgi ökonoomsem aga diiselmootorist bensiinimootoriga autosse istudes oli hea kuulda meeldivat heli kiirendamisel. 

Interjöör on see, millega 3008 võlub! See tõesti on justkui klass kõrgemast autost ja suurepäraselt viimistletud. Interjööri võlu ei tule esile ka piltidelt vaid seda peab ise kogema. Kandiline rool võib tunduda ebameeldiv aga see on vägagi käepärane ja istme-rooli asend on täpselt õige. Spidomeeter rooli üleval on mugav vaadata ja hea alternatiiv esiklaasile kuvatava ekraani asemel. Kuvab kõike, mis vaja ja on selge ekraaniga. Üldine infosüsteem samuti on kiire ja lihtne kasutada.

Rooli taga on alumiiniumiga kaetud käiguvahetuslabad, mis on paigale fikseeritud nagu supersport autodes. Crossway paketiga kaasnesid erinevad detailid üle auto nagu iluliistud, jalamatid ja väga mugavad siniste õmblustega alcantara istmed. Ainuke asi, mis autos sees häiris oli hoiatusheli, mis hakkab kisama, kui auto uks on lahti ja käik on sees. See heli on niivõrd häiriv, et tõesti paneb autost välja hüppama. Isiklikult autot omades prooviks võimaluse korral selle välja lülitada. Väike detail, mis vajas veel harjumist oli käivitusnupp. Nimelt auto käima ja seisma jätmiseks ei piisanud vajutusest vaid peab all hoidma 2 sekundit.



Auto välimus valge värviga pole aga mu lemmik. Valge värv teeb auto minu silmale kohmakaks võrreldes Peugeot 508 ja 208-ga. Vaadates pilte tumedamast autost on kohe parem ja võrreldes eelmise generatsiooniga on toimunud suur edasiminek. Lähemalt uurides on lahedaid detaile nagu kordinaadid keskmisel piilaril, mis vihjavad asukohale, kus Crossway 3008 toodetakse. Lisaks effektsed esituled, mööda külge jooksev iluliist ja Crossway märgid esitiival. 

Sõiduomaduste poolest on auto hea. Auto ei kaldu kurvides üleliigselt, vedrustus suudab vastu võtta enamus suured löökaugud ja sõit kulgeb mugavalt. Kehvemal teel sa seda ei tunne ja ka interjöör on täitsa vaikne. Automaatkäigukast toimetab ilma seda tähelepanemata niikaua, kui Sport nuppu ei puudu.


Esiveoline maastur ja nagu ka varasemalt esiveoliste autode puhul pole kordagi tundud vajadust nelikveo järgi. Ju vist pole piisavalt proovisõite teinud talvel. Autoga sai läbitud teid, kus muidu esiveolise autoga ei kipuks ja igasuguse draamata said teed ka läbitud. Olgu selleks mudane metsatee või järsema tõusuga libe rohumaa. Peugeot on külge pookinud ka oma maasturitele lisa nimega Grip Control. See tähendab väikest rullikut käigukangi kõrval viie erineva sõidureziimiga – standard, lumi, liiv, maastik ja ESP off. Sel korral seda aga vaja ei läinud, sest tava reziimis suutis auto hakkama saada. Korra olen kõrvalt näinud ka seda toimimas talvel ja võib tõesti öelda, et enamusel linnamaasturite ostjatest pole nelikvedu vaja, sest see need takistused, mida Peugeotid talvel läbisid on harva esinevad olud. (PS! Vaata Sõidame I saade) Esiveolise autol boonuseks nagu ikka väiksem kütusekulu, väiksem kaal, rohkem jalaruumi tagaistujatel ja madalam hind

Need kellele on esiveoline maastur ikka vastukarva siis nüüd pakub ka Peugeot hübriidversiooni, millel kõik neli ratast veavad ning boonuseks 57km puhtalt elektrilist sõiduulatust! Ühtlasi on tegemist kõige võimsama seeriatootmises oleva Peugeotiga. Rohkem vaata SIIT!

Kokkuvõttes ei oskagi midagi negatiivset öelda peale häiriva hoiatusheli ja natuke aeglase start-stop nupu. Kindlasti on tegemist üle keskmise linnamaasturiga ja piinlik tunnistada aga see nädalavahetus linnamaasturiga täitsa meeldis.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

seven − 2 =