Frankfurdi autonäituse IAA esimese pressipäeva eel avaldas Volkswagen viimaks oma uue logo ja kaubamärgi kujunduse. Volkswagen on läbi viimas tööstuse üht suurimat rebranding-kampaaniat, mille käigus loodi globaalselt ühtne brändikogemus, mida iseloomustab kaasaegsus ja autentsus. Uus kahemõõtmeline Volkswageni logo on selgem ning fookuses on vaid selle olulised elemendid. Uuele kujundusele üleminek peaks lõpule jõudma 2020. aasta keskpaigaks.
„Uus kaubamärgi kujundus tähistab Volkswagenis uue ajastu algust,“ sõnas ettevõtte juhatuse liige Jürgen Stackmann. „Uue sisu ja uute toodetega on bränd läbimas põhimõttelist muutust parema tuleviku poole, mis on süsinikneutraalne. Just nüüd on õige aeg tutvustada meie uut sisu ja suhtumist ka kõigile teistele.“
Volkswageni uus identiteet avaldub nii sõidukite disainis, kliendisuhtluses ning kogu kaubamärgi olemuses tervikuna. Uut disainikeelt kasutatakse nii Volkswageni sõidu- kui ka Volkswageni tarbesõidukites.
Volkswageni turundusjuht Jochen Sengpiehl selgitab: „Oleme loonud tervikliku brändikogemuse kõigis kanalites ning meie eesmärk sellega ei ole näidata täiuslikku reklaamimaailma, vaid tahame muutuda inimlikumaks ja elavamaks, suhestuda klientidega ning jutustada ausaid lugusid. ”
Uue kaubamärgi strateegilist põhja ei loonud agentuurid väljastpoolt, vaid Volkswageni enda disaini- ja turundusmeeskonnad. Kogu brändi kujundus ja visuaalne identiteet töötati välja rekordilise üheksa kuuga, kaasates sel perioodil protsessi ettevõtte erinevaid osakondi. Projekti kaasati kokku 19 ettevõttesisest meeskonda ning 17 välist agentuuri.
Uuenenud kaubamärgi rahvusvaheline esmaesitlus saab alguse Frankfurdi autonäituselt. Esialgu toimub uuele kaubamärgile ümberhäälestumine edasimüüjate juures Euroopas, oktoobris järgneb Hiina, Põhja- ja Lõuna-Ameerika ning mujal maailmas viiakse üleminek läbi järk-järgult alates 2020. aasta algusest. Täielikult lõpule peaks maailma üks suurimaid rebranding-projekte jõudma järgmise aasta keskpaigaks. 10 000 edasimüüja ja teeninduspartneri juures üle kogu maailma asendatakse umbes 70 000 logo. Kohalikud kodulehed saavad uue kuue septembri lõpuks.
Uus logo saab olema kaasaegsem, selgem ja lihtsam. Lame ja kahemõõtmeline disain võimaldab paindlikumat kasutamist ja on digitaalmeedias silmapaistvalt äratuntav. Kui seni on logo olnud sinine ja valge, siis nüüdsest on värvikaardile juurde lisatud uus sinine toon. Esmaskordselt võtab Volkswagen kasutusele ka helilogo, mis muudab akustiliselt eristatavaks nii VW sõidukid kui brändi tervikuna.
Mis puudutab sõidukeid ja nende esitlemist, mängib uues brändikommunikatsioonis olulist rolli ka valgus. Plaan on suuremat tähelepanu tõmmata uuele logole, mis valgustatakse nii sõidukil kui ka kõikides esindustes. Brändi ümberkujundamisega seotud kulud hoitakse siiski võimalikult madalal ning esindajate kinnitustel sisekujunduse mõttes suuremahulisi ümberkorraldusi esindustes läbi ei viida.
Toimub veel üks oluline ja põhimõtteline muudatus: juba kümneid aastaid on Volkswageni bränd olnud maskuliinse alatooniga, kasutades sõidukite esitlemiseks reklaamides meeshäält. Nüüd keerab VW oma feminiinsema külje ning peaaegu kõikidel turgudel saab eestkõnelejaks sooja, meeldiva ja enesekindla häälega naine